بازگشت به عقب   باشگاه جوانان ایرانی / تالار گفتمان ایرانیان > باشگاه عمومي > دين و دنيا

نکات

پاسخ
 
ابزار گفتگو
قديمي Monday 20 May 2019   #241
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 21,438
ج: انکار شرک

نقل قول:
در اصل توسط کنجکاو1 نوشته شده است نمايش نوشته
وقتی حقیقت آیات قرآن را که نوراست هدایت است برای مومنین با احادیث وروایات ترجمه وتفسیر کنیم غیر از سردرگمی ودورماندن از هدایت خداوند چیز دیگری درپی نخواهد داشت
اگه کوچکترین تصوری (نه تصدیقی ) از این کلمات که نوشتی داشتی داشتی خوب بود عجالتا ترشی میل نفرمائید جناب غانت هالک نفرمودی چطور روزه میگیری ؟
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 الأن بر روي خط است   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 20 May 2019   #242
ابن علی
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Apr 2007
پاسخ‌ها: 700
ج: انکار شرک

نقل قول:
در اصل توسط کنجکاو1 نوشته شده است نمايش نوشته
وقتی حقیقت آیات قرآن را که نوراست هدایت است برای مومنین با احادیث وروایات ترجمه وتفسیر کنیم غیر از سردرگمی ودورماندن از هدایت خداوند چیز دیگری درپی نخواهد داشت
سند کفر شما
شما در این نوشته کوتاه تبیین رسول اکرم را که همانا احادیث و روایات است که فرمان الله تعالی به پيامبرش میباشد منکر شدید.

بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ﴿۴۴)

[زيرا آنان را] با دلايل آشكار و نوشته ‏ها [فرستاديم] و اين قرآن را به سوى تو فرود آورديم تا براى مردم آنچه را به سوى ايشان نازل شده است توضيح دهى و اميد كه آنان بينديشند (۴۴)

لعنت خدا و فرشتگان و مومنان بر شما و همراه شماست
__________________
در مرد چو بد نظر کنی زن بینی
حق باطل و نیکخواه دشمن بینی
نقش خود توست هرچه در من بینی
با شمع درا که خانه روشن بینی
ابن علی حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از ابن علی بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 20 May 2019   #243
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: انکار شرک

نقل قول:
در اصل توسط کنجکاو1 نوشته شده است نمايش نوشته
وقتی حقیقت آیات قرآن را که نوراست هدایت است برای مومنین با احادیث وروایات ترجمه وتفسیر کنیم غیر از سردرگمی ودورماندن از هدایت خداوند چیز دیگری درپی نخواهد داشت
همیشه در برابرحق و حقیقت بوده‌اند افرادی که اله خود را هوای خود و اربابان طاغوتی خود گرفتند و راه ضلالت پیمودند و از هدایت خدا و اولیاء بحق او دوری گزیدند و ره به باطل یافتند.
قطعاً آنان که طریق شرک می‌پیمایند و هوای خود را واله و شیدایند، سخن حق را برنمی‌تابند و با لطایف الحیل می‌خواهند صد عن السبیل نمایند و چه بد کرداری است.
saeed_s58 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از saeed_s58 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 20 May 2019   #244
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: انکار شرک

خواندن آیات قرآن با تحمیل هوی و هوس بر آیات قرآن و برخورد تحمیقی به جای تحقیقی تفاوت اساسی دارد و اگر ایجادکننده این بحث که ذره‌ای نه از انصاف بویی برده و نه آیات قرآن را می‌شناسد و نه به زبان قرآن اطلاع دارد و همین هم راه را برای شیطان نفسش باز کرده که بتازد و هر چه می‌خواهد به آیات الهی دروغ ببندد و وقتی به آنچه رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده دعوت می‌شود روی برمی‌تابد، این را نمی‌فهمد،‌بهتر است اندکی بیندیشد به عاقبت آنان که پیش از او به این راه رفتند و شیطان و اولیاء شیطان چگونه با آنان برخورد کردند. آنان که به بهانه‌های واهی سعی در اطفاء نور الله به دهان پلید خود دارند، بدانند که به زودی خدا جزای آنان را خواهد داد و بئس مثوی ...

آخرين ويرايش saeed_s58 ، Monday 20 May 2019 در 10:44PM.
saeed_s58 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از saeed_s58 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 20 May 2019   #245
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: انکار شرک

نقل قول:
در اصل توسط کنجکاو1 نوشته شده است نمايش نوشته
شما بگوئید مَا أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ چیست ؟



میلیاردها نفری که محکمات و متشابهات را قبول داردند به این قبول داشتند چه می گویند ؟

هر کلامی محتوایی دارد که اصل مقصود ایجادکننده کلام است و پیکره ایجادشده برای بیان مقصود،‌ با اصل مقصود تفاوت دارد. آنچه ما را به تبعیت از آن مأمور کرده‌اند، مقاصد خدای متعال از کلمات و آیات است و طبیعی است که شفا و رحمت بودن برای مؤمنین در تبعیت از طرق مورد تأیید و دارای حجت است والا اگر قرار باشد از هر مسیر من درآوردی سراغ کلمات و آیات بروند لا یزید الظالمین الّا خساراً و اینها مسائلی است که به اندک تعقلی معلوم می‌شود.
در خصوص برداشت و فهم عرفی از یک کلام هم اگر در این حد درک ندارید و آن را با صرف اعتقاد بدون پشتوانه قاطی می‌کنید که جای تأسف است و توصیه می‌کنم اندکی در پشتوانه مباحث ظهورات الفاظ مطالعه و تأمل کنید تا اندکی از مبادی مورد نیاز را فرا بگیرید و تا این حد بر سر مطالب واضح نزد عقلاء مجادله واهی نکنید.

و اما آیات متشابه، پس تبعیت از آنچه مقصود خدای متعال از ایجاد آنهاست قطعاً اتباع ما انزل الله است و آنچه که اتباع از آن منهی عنه است اخذ به آن برای فتنه است نه مطلق اتباع.

هو الذي أنزل عليك الكتاب منه آيات محكمات هن أم الكتاب وأخر متشابهات فأما الذين في قلوبهم زيغ فيتبعون ما تشابه منه ابتغاءَ الفتنة وابتغاء تأويله وما يعلم تأويله إلا الله والراسخون في العلم يقولون آمنا به كل من عند ربنا وما يذكر إلا أولو الألباب (آل عمران7)
اعراب نصب ابتغاء به جهت نقش مفعول لأجله برای آن است چنانکه در کریمه وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ
و همچنین:

وَمَا تُنفِقُونَ إِلَّا ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ

نیز چنین است.
پس ابتغاء برای فتنه حرام است اما اتباعی که با راهنمایی ثقلین که اتباع مقصود نازل‌کننده است، واجب است، چنانکه فرمود:
رَبَّنا آمَنَّا بِما أَنْزَلْتَ وَ اتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنا مَعَ الشَّاهِدينَ
saeed_s58 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از saeed_s58 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Tuesday 21 May 2019   #246
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,952
ج: انکار شرک

نقل قول:
در اصل توسط کنجکاو1 نوشته شده است نمايش نوشته



نقل قول:
در اصل توسط کنجکاو1 نوشته شده است نمايش نوشته
یکی از انصاریان بود ودیگری مکارم شیرازی آیااینها شیعه نیستند؟

انصاریان: اوست که این کتاب را بر تو نازل کرد که بخشی از آن کتاب، آیات محکم است [که دارای کلماتی صریح و مفاهیمی روشن است] آنها اصل و اساس کتاب اند، و بخشی دیگر آیات متشابه است [که کلماتش غیر صریح و معانی اش مختلف و گوناگون است و جز به وسیله آیات محکم و روایات استوار تفسیر نمی شود] ولی کسانی که در قلوبشان انحراف [از هدایت الهی] است برای فتنه انگیزی و طلب تفسیرِ [نادرست و به تردید انداختن مردم و گمراه کردن آنان] از آیات متشابهش پیروی می کنند، و حال آنکه تفسیر واقعی و حقیقی آنها را جز خدا نمی داند. و استواران در دانش [و چیره دستان در بینش] می گویند: ما به آن ایمان آوردیم، همه [چه محکم، چه متشابه] از سوی پروردگار ماست. و [این حقیقت را] جز صاحبان خرد متذکّر نمی شوند
...

آیا اینها شیعه نیستند ؟
خرمشاهی: او كسى است كه كتاب را بر تو نازل كرد كه بخشى از آن محكمات است كه اساس كتاب است، و بخش ديگر متشابهات است، اما كج‏دلان، براى فتنه جويى و در طلب تاويل، پيگير متشابهات مى‏شوند، حال آنكه تاويل آن را جز خداوند و راسخان در علم كه مى‏گويند به آن ايمان آورده‏ايم، همه از پيشگاه خداوند است نمى‏دانند، و جز خردمندان كسى پند نمى‏گيرد
.....

مشخص کنید که بجز خداوند راسخون نیز تاویل متشابهات می دانند یا نه ؟
دوست گرامی، شما که متاسفانه قصد تفاهم ندارید، هر چه خودتان میگویید، ولی برای اینکه دروغهای شاخدار شما جا نیفتد و بحمد الله تعالی در عصر اطلاعات هستیم به طوری که با یک لینک میتوانیم دروغ را آشکار کنیم، وظیفه است که این لینک را اینجا برای طالبین ترجمه قرآن که توسط یک عالم بزرگ اهل سنت (دهلوي) در قرن ۱۲ صورت گرفته و چاپخانه قران عربستان (ملک فهد) آن را در سایت خود گذاشته، بگذارم تا معلوم شود تدلیس و دروغ کسانی که از نور الهی متاسفانه جز تاریکی نصیبشان نشده است: وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنينَ وَ لا يَزيدُ الظَّالِمينَ إِلاَّ خَساراً (الإسراء 82)

دوست گرامی، اگر علامت نقطه در کتاب را نمیفهمید پس دوباره به نیمکت دبستان برگردید، چند بار ترجمه انصاریان را آوردید برای اینکه ایشان گفته راسخون، تاویل متشابهات را میدانند:
نقل قول:
در اصل توسط کنجکاو1 نوشته شده است نمايش نوشته

انصاریان: .... و حال آنکه تفسیر واقعی و حقیقی آنها را جز خدا نمی داند. و استواران در دانش [و چیره دستان در بینش] می گویند: ما به آن ایمان آوردیم....


آیا اینها شیعه نیستند ؟
واقعا مایه تاسف است، و چقدر درست گفتند که حب الشیء یعمي و یصمّ، وقتی میخواهید بگویید شیعه به خاطر عقیده خود دست در ترجمه بردند حق دارید نقطه را نبینید، حالا به این صفحه در سایت رسمی سعودی بروید و ترجمه اهل سنت را ببینید که حتی همین نقطه را نگذاشته است:

https://publications-img.qurancomple...imagewidth=550



حال به ترجمه انصاریان نگاه کنید و به این ترجمه هم نگاه کنید، چه تفاوتی دارد؟

حالا جالبتر را نگاه کنید، ترجمه عالم سنی شافعی متوفای ۴۷۱ یعنی حدود ۱۰۰۰ سال پیش در کتابش: تاج التراجم في تفسير القرآن للأعاجم، که در سایتهای اهل سنت ذکر شده است:

https://al-maktaba.org/book/31618/33241

http://k-tb.com/manuscrit/99989-%D8%...A7%D8%AC%D9%85


تاج التراجم في تفسير القرآن للأعاجم، ج‏1، ص: 335
هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْكَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْوِيلِهِ وَ ما يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنا وَ ما يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبابِ
اوست آن كه فرو فرستيده «1» است بر تو يا محمّد قرآن را، اندرو «2» آيتها مبيّن و پيدا، آن را حاجت تأويل نه، كه آنست اصل كتاب اندر احكام شريعت، و آيتهاى ديگر، پوشيده [و] ملتبس كه آن را به تأويل حاجت است. پس آن كسانى كه اندر دلهاى ايشان شكى بود، متابعت همى كنند آنچه متشابه بود از ان و جستن مضرّت كفر را، و جستن تأويل كه آن باطل بود، چون جهودان كه حروف مقطع را بر حساب جمل نهادند، و ندانند تأويل آن، مگر خداى تعالى و آن كسانى كه ايشان ثابت باشند در علم و تعليم و تعلّم.
همى گويند ايمان آورديم، هر يكى از ان از نزد خداوند ماست، نپذيرد به قرآن مگر خداوند خرد
بدان كه بيشترين مفسّران بر آن‏اند كه هر چه متشابه است از قرآن كه آن را به تأويل «3» حاجت است ناچار، گروهى از علما و امّت آن دانند، از بهر آنكه خداى- عزّ و جلّ- گفت: «نداند «4» تأويل آن مگر خداى تعالى و راسخان اندر علم».
ابن عبّاس گفت: من از جمله راسخان‏‌ام اندر علم. يعنى كه من آن دانم.
مجاهد گفت: من از جمله آنم كه دانم. و اگر چنين نبودى، فضلى نبودى راسخان را بر ديگران، از بهر آنكه همگنان همى گويند: آمنّا.
و گروهى گفتند كه: تأويل آن نداند مگر خداى- عزّ و جلّ- و راسخان همى گويند: ايمان آورديم. و پيشين درستر «5» است. چنانكه ياد كرديم.
__________________________________________________
(1). باد: فرو فرستاده
(2). باد: در وى
(3). باد: آن را تأويل
(4). باد: نمى‏داند
(5). باد: درست‏تر [.....]
---------
ابو المظفر عماد الدين شاهفور( شهفور) بن طاهر بن محمد اسفراينى متوفى 471 ق- 1078 م

نقل قول:
در اصل توسط کنجکاو1 نوشته شده است نمايش نوشته
مشخص کنید که بجز خداوند راسخون نیز تاویل متشابهات می دانند یا نه ؟
معلوم است که جز تکرار کاری ندارید، مگر از تفسیر اهل سنت ابن کثیر نیاوردم که تاویل و متشابه دو جور است، و توضیح داد، و گفت یک جور ان را راسخان میدانند و نوع دیگر را نمیدانند.
بگذریم از اینکه تک تک واژه‌ها چند جور هستند، یعنی خود متشابهات یک جور نیستند، تاویل هم یک جور نیست، راسخون هم همگی یک جور نیستند و درجات متفاوت دارند.
hosyn حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
تعداد 2 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Tuesday 21 May 2019   #247
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 21,438
ج: انکار شرک

این خبیث ملعون مأبون زنیم کذّاب یهودی بهائی مدعی رسالت یعنی غانت هالک به هیچ چیز اعتقاد نداره

جزء سخریه گرفتن ایات قرآن کریم واستهزاء انبیاء الهی وتحریف وتکذیب و................
لعنه الله وخذلهم الله ولعنت ابدی وازلی خدا بر اولاد بغایا ومعادن الأبن لاسیّما غانت هالک
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 الأن بر روي خط است   پاسخ بهمراه نقل قول
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Tuesday 21 May 2019   #248
کنجکاو1
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2012
پاسخ‌ها: 898
ج: انکار شرک

نقل قول:
در اصل توسط ابن علی نوشته شده است نمايش نوشته
سند کفر شما
شما در این نوشته کوتاه تبیین رسول اکرم را که همانا احادیث و روایات است که فرمان الله تعالی به پيامبرش میباشد منکر شدید.

بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ﴿۴۴)

[زيرا آنان را] با دلايل آشكار و نوشته ‏ها [فرستاديم] و اين قرآن را به سوى تو فرود آورديم تا براى مردم آنچه را به سوى ايشان نازل شده است توضيح دهى و اميد كه آنان بينديشند (۴۴)

لعنت خدا و فرشتگان و مومنان بر شما و همراه شماست
شما که منکر احادیث پیامبر نیستید آیا به احادیثی اهل سنت که همه ازپیامبر نقل شده ایمان دارید ویا نه منکرآن هستید ؟
کنجکاو1 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Tuesday 21 May 2019   #249
کنجکاو1
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2012
پاسخ‌ها: 898
ج: انکار شرک

نقل قول:
در اصل توسط saeed_s58 نوشته شده است نمايش نوشته
هر کلامی محتوایی دارد که اصل مقصود ایجادکننده کلام است و پیکره ایجادشده برای بیان مقصود،‌ با اصل مقصود تفاوت دارد. آنچه ما را به تبعیت از آن مأمور کرده‌اند، مقاصد خدای متعال از کلمات و آیات است و طبیعی است که شفا و رحمت بودن برای مؤمنین در تبعیت از طرق مورد تأیید و دارای حجت است والا اگر قرار باشد از هر مسیر من درآوردی سراغ کلمات و آیات بروند لا یزید الظالمین الّا خساراً و اینها مسائلی است که به اندک تعقلی معلوم می‌شود.
در خصوص برداشت و فهم عرفی از یک کلام هم اگر در این حد درک ندارید و آن را با صرف اعتقاد بدون پشتوانه قاطی می‌کنید که جای تأسف است و توصیه می‌کنم اندکی در پشتوانه مباحث ظهورات الفاظ مطالعه و تأمل کنید تا اندکی از مبادی مورد نیاز را فرا بگیرید و تا این حد بر سر مطالب واضح نزد عقلاء مجادله واهی نکنید.

و اما آیات متشابه، پس تبعیت از آنچه مقصود خدای متعال از ایجاد آنهاست قطعاً اتباع ما انزل الله است و آنچه که اتباع از آن منهی عنه است اخذ به آن برای فتنه است نه مطلق اتباع.

هو الذي أنزل عليك الكتاب منه آيات محكمات هن أم الكتاب وأخر متشابهات فأما الذين في قلوبهم زيغ فيتبعون ما تشابه منه ابتغاءَ الفتنة وابتغاء تأويله وما يعلم تأويله إلا الله والراسخون في العلم يقولون آمنا به كل من عند ربنا وما يذكر إلا أولو الألباب (آل عمران7)
اعراب نصب ابتغاء به جهت نقش مفعول لأجله برای آن است چنانکه در کریمه وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ
و همچنین:

وَمَا تُنفِقُونَ إِلَّا ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ

نیز چنین است.
پس ابتغاء برای فتنه حرام است اما اتباعی که با راهنمایی ثقلین که اتباع مقصود نازل‌کننده است، واجب است، چنانکه فرمود:
رَبَّنا آمَنَّا بِما أَنْزَلْتَ وَ اتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنا مَعَ الشَّاهِدينَ
سوال ساده ای پرسیدم خیلی شلوغش کردی ساده جواب بده

شما بگوئید مَا أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ چیست آیا کل قرآن است یا نه ؟
کنجکاو1 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Tuesday 21 May 2019   #250
کنجکاو1
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2012
پاسخ‌ها: 898
ج: انکار شرک

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته

دوست گرامی، اگر علامت نقطه در کتاب را نمیفهمید پس دوباره به نیمکت دبستان برگردید، چند بار ترجمه انصاریان را آوردید برای اینکه ایشان گفته راسخون، تاویل متشابهات را میدانند:

.
http://parsquran.com/
این ترجه از پارس قرآن است اگر می خواهید بدانید چه کسی دروغ می گوید خودتان مراجعه کنید
انصاریان

هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿۷﴾

اوست که این کتاب را بر تو نازل کرد که بخشی از آن کتاب، آیات محکم است [که دارای کلماتی صریح و مفاهیمی روشن است] آنها اصل و اساس کتاب اند، و بخشی دیگر آیات متشابه است [که کلماتش غیر صریح و معانی اش مختلف و گوناگون است و جز به وسیله آیات محکم و روایات استوار تفسیر نمی شود] ولی کسانی که در قلوبشان انحراف [از هدایت الهی] است برای فتنه انگیزی و طلب تفسیرِ [نادرست و به تردید انداختن مردم و گمراه کردن آنان] از آیات متشابهش پیروی می کنند، و حال آنکه تفسیر واقعی و حقیقی آنها را جز خدا نمی داند. و استواران در دانش [و چیره دستان در بینش] می گویند: ما به آن ایمان آوردیم، همه [چه محکم، چه متشابه] از سوی پروردگار ماست. و [این حقیقت را] جز صاحبان خرد متذکّر نمی شوند. (۷)
کنجکاو1 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Tuesday 21 May 2019   #251
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 21,438
ج: انکار شرک

ترشی نخوره غانت هالک اقای حسین یس خوند برات؟
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 الأن بر روي خط است   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Tuesday 21 May 2019   #252
کنجکاو1
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2012
پاسخ‌ها: 898
ج: انکار شرک

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته

واقعا مایه تاسف است، و چقدر درست گفتند که حب الشیء یعمي و یصمّ، وقتی میخواهید بگویید شیعه به خاطر عقیده خود دست در ترجمه بردند حق دارید نقطه را نبینید، حالا به این صفحه در سایت رسمی سعودی بروید و ترجمه اهل سنت را ببینید که حتی همین نقطه را نگذاشته است:
چرا الکی سخن می گوئید کجا من از شیعه نام بردم هر فرقه ای می تواند این کارا بکند

من درجواب شما که کفتید
نقل قول:
دروغ آشکار! خود شما دو ترجمه متفاوت که آوردید هر دو از شیعه نبود؟
من در جواب شما گفتم
نقل قول:
یکی از انصاریان بود ودیگری مکارم شیرازی آیااینها شیعه نیستند؟
کنجکاو1 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Tuesday 21 May 2019   #253
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 21,438
ج: انکار شرک

ترشی نخوره غانت هالک اقای حسین یس خوند برات؟
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 الأن بر روي خط است   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Tuesday 21 May 2019   #254
کنجکاو1
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2012
پاسخ‌ها: 898
ج: انکار شرک

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته

و جستن تأويل كه آن باطل بود، چون جهودان كه حروف مقطع را بر حساب جمل نهادند، و ندانند تأويل آن، مگر خداى تعالى و آن كسانى كه ايشان ثابت باشند در علم و تعليم و تعلّم.
همى گويند ايمان آورديم، هر يكى از ان از نزد خداوند ماست،
شما به این ترجمه توجه کنید اگر در دانستن متشابهات هردو هم خداوند و هم را سخون در یک جا قراردادباشد بنا براین ایمان به همه آنها نیز به هردو تعلق دارد هم به خداوند هم به راسخون اگر اشتباه متوجه شدم توضیح بده که چرا ؟
کنجکاو1 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
قديمي Tuesday 21 May 2019   #255
کنجکاو1
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Jun 2012
پاسخ‌ها: 898
ج: انکار شرک

أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ ﴿۲۸﴾ابراهیم
آيا به كسانى كه [شكر] نعمت‏ خدا را به كفر تبديل كردند و قوم خود را به سراى هلاكت درآوردند ننگريستى (۲۸)
جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا وَبِئْسَ الْقَرَارُ ﴿۲۹﴾
[در آن سراى هلاكت كه] جهنم است [و] در آن وارد مى ‏شوند و چه بد قرارگاهى است (۲۹)
وَجَعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِهِ قُلْ تَمَتَّعُوا فَإِنَّ مَصِيرَكُمْ إِلَى النَّارِ ﴿۳۰﴾
و براى خدا مانندهايى قرار دادند تا [مردم را] از راه او گمراه كنند بگو برخوردار شويد كه قطعا بازگشت‏ شما به سوى آتش است (۳۰)
کنجکاو1 حاضر نيست   پاسخ بهمراه نقل قول
پاسخ

Bookmarks


كاربراني كه در حال مشاهده اين گفتگو هستند : 2 (0 عضو 2 ميهمان)
 
ابزار گفتگو

قوانين ارسال نوشته
شما نمی توانید سرنگار جدید ارسال نمائید.
شما نمی توانید پاسخ ارسال کنید.
شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
شما نمی توانید نوشته های خود را ویرایش نمائید

کدتالار روشن هست
شكلكهاروشن هستند
[IMG]کد روشن هست
كد HTML خاموش هست

پرش به تالار مورد نظر


كليه زمانها +3.5 نسبت به گرينويچ . هم اكنون ساعت 02:47PM مي‌باشد.


© کليه حقوق براي باشگاه جوانان ايراني محفوظ است .
قوانين باشگاه
Powered by: vBulletin Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Theme & Persian translation by Iranclubs technical support team
اين وبگاه صرفا خدمات گفتمان فارسي بر روي اينترنت ارائه مي‌نمايد .
نظرات نوشته شده در تالارها بعهده نويسندگان آنهاست و لزوما نظر باشگاه را منعكس نمي‌كند
no new posts