بازگشت به عقب   باشگاه جوانان ایرانی / تالار گفتمان ایرانیان > باشگاه عمومي > دين و دنيا

نکات

گفتگوي بسته شده
 
ابزار گفتگو
قديمي Sunday 17 September 2017   #2581
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته

در سوره جمعه می خوانیم:

هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ
اوست خدايى كه به ميان مردمى بى‌كتاب پيامبرى از خودشان مبعوث داشت تا آياتش را بر آنها بخواند و آنها را پاكيزه سازد و كتاب و حكمتشان بياموزد. اگر چه پيش از آن در گمراهى آشكار بودند،- آیتی

بدیهی است، امیهایی که آیه فوق دارد از آنها صحبت می کند، جزء مومنین هستند و شاید سالهاست که در این طیف قرار می گیرند با این وجود آیا بهتر نبود بجای اینکه بگوید: بعث فی الامیین رسولاً می فرمود: بعث فی المومنین رسولا؟ خیر. چون همه اینها قبلاً آشکارا در گمراهی بوده اند و بعد از آمدن رسول ایمان آورده اند و اصولاً رسول فرستاده شده تا به نور هدایت الهی ، امیین را به مومنین تبدیل کند.
پس وقتی خداوند می فرمایند: النبی الامی منظور این نیست که او الآن هم امی است بلکه این موضوع به قبل از بعثت و دریافت وحی بر می گردد:

وَكَذَٰلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ رُوحًا مِنْ أَمْرِنَا ۚ مَا كُنْتَ تَدْرِي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ وَلَٰكِنْ جَعَلْنَاهُ نُورًا نَهْدِي بِهِ مَنْ نَشَاءُ مِنْ عِبَادِنَا ۚ وَإِنَّكَ لَتَهْدِي إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ
و همين گونه ما روحى از امر خود را [به صورت قرآن‌] به تو وحى كرديم، [و گر نه‌] تو نمى‌دانستى كتاب چيست و ايمان كدام است؟ ولى ما آن را نورى ساختيم كه هر يك از بندگان خود را كه بخواهيم به وسيله آن هدايت مى‌كنيم، و بى‌ترديد تو [مردم را] به راه راست هداي- بهرام پور( بدون شرح)

اگر شخص هر چقدر هم تقلی کند و پیچ و تاب بخورد، نمی تواند آیه فوق را به چیزی دیگر توجیه نماید و نظریه خود را در قالب آن بریزد مگر به این شکل:




واضح است که وقتی «أمّيّ» به معنای شخص منسوب به «أمّ القری» باشد هیچ مشکلی وجود ندارد برای آنکه به ایشان خطاب «الأمّیّین» شود، چرا که نسبت دادن به محل تولد و نشو و نما، در اوصاف هیچ مانعی ندارد و کاملاً عرفی است و گویا خود مدعی هم متوجه نشده که چه نوشته است. قرینه دیگر هم تعبیر «وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ» است که ظاهر آن نشان می‌دهد که در پیشتر چیزی که مشعر به در ضلالت بودن آنها باشد وجود نداشته و در اینجا اضافه فرموده.
در فضای عرفی، به شخصی که سال‌ها از ایران خارج شده و در بیرون از آن زندگی می‌کند باز هم ایرانی گفته می‌شود به اعتبار محل تولد یا ریشه او.
اما اگر اوصافی مثل مسلمان و مؤمن و کافر و امثال آن باشد، احدی به خود اجازه نمی‌دهد که به شخصی که حتی تازه مسلمان شده، کافر بگوید یا مرتد را مسلمان خطاب کند و عرف، در چنین اوصافی ملاحظه تلبس فعلی افراد را می‌کند.
بنده انتظار داشتم کسی که وارد بحث می‌شود، حداقل‌هایی را داشته باشد، نه اینکه چنین خودش را مفتضح نماید.
و اما تصویری که در انتها ضمیمه شده، بیش از هر چیز به تلاش‌های مذبوحانه غانت قابل تطبیق است که به زور تلاش دارد اوهام خود را به آیات قرآن نسبت دهد.
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 2 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 17 September 2017   #2582
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,947
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته

در قرآن سابقه ندارد که نام رسولی به موطنش اضافه شده باشد و اگر به النبی الامی اشاره شده جهت تشویق مردم به ایمان آوردن است.
دوست گرامی، دیدید باز از ترجمه آیات پست سر هم فرار کردید! چون آیه قبل است که معنای آیه بعد را میفهماند! آیه قبل را حذف میکنید و میخواهید به خیال خود آیه بعد را بپیچانید!

شاه‌کلید فهم وصف (الأمّي) در دو آیه سوره مبارکه اعراف، کلمه (یجدونه) در آیه اول است، چون آیه میگوید چیزی را میگویم که یهود و نصاری آن را در تورات و انجیل مییابند، پس نمیتوان با چشم بسته به لغت عرب نگاه کرد و أمّی را معنا کرد، بلکه باید به تورات و انجیل مراجعه کرد و از آنها شاهد آورد که أمّي یعنی چه؟

الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبىِ‏َّ الْأُمِّىَّ الَّذِى يجَِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِندَهُمْ فىِ التَّوْرَئةِ وَ الْانجِيلِ (اعراف 157)

چرا حاضر نیستید کلمه (یجدونه مکتوبا) را که به (الأمّي) چسبیده ببینید و ترجمه کنید؟! آیا در قرآن شما نیست؟!

امروزه وقتی لینک مستقیم بشارت تورات را میبینید که کوه فاران را تعیین میکند، چه وزنی دارد جمله شما: (در قرآن سابقه ندارد که نام رسولی به موطنش اضافه شده باشد):

اولا: اینجا موطن مکانی محض نیست، بلکه موطن یک گروه عظیم از ذریه حضرت ابراهیم ع است که نماد اسلام وعده داده شده توسط حضرت ابراهیم است، ملّة ابیکم ابراهیم هو سمّاکم المسلمین من قبل، و من ذریتنا أمّة مسلمة لک، مکه در اینجا مثل بنی اسرائیل در آیات دیگر، نماد ذریه حضرت اسماعیل ع است.

ثانیا: اگر فرض بگیریم که در قرآن، نام رسولی به موطنش اضافه نشده باشد، اینجا هم خود قرآن، رسول خدا ص را به موطنش اضافه نکرده است، بلکه نقل میکند که یهود و نصاری، بشارت ظهور این پیامبر را در تورات و انجیل مییابند، و وقتی در تورات، بشارت کمال ظهور امر را از کوه فاران میبینیم، میفهمیم که قرآن کریم، نقل توصیف کتاب تورات و انجیل میکند، نه اینکه خودش توصیف کند.



نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
می خواهد بگوید کسی که خودش قبلاً پیرو کتاب آسمانی نبوده و دین الهی نداشته حالا دارد به آیات الهی که بر او وحی می شوند ایمان می آورد تا آنها نیز ایمان بیاورند:

قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ جَمِيعًا الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ يُحْيِي وَيُمِيتُ ۖ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ الَّذِي يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَكَلِمَاتِهِ وَاتَّبِعُوهُ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ
بگو ای مردم! من فرستاده خدا به سوی همه شما هستم، آن خدایی که ملک آسمانها و زمین از آن اوست و جز او خدایی نیست، همان خدایی که زنده می کند و می میراند.
پس به خدا و رسولش ایمان بیاورید، همان پیامبری که قبلاً دینی نداشت و حالا به خدا و کلماتش ایمان می آورد، از او پیروی کنید باشد که ره یابید.
ببینید این (قبلا) از جیب شما در آمده است! اما آیه قبل این آیه، میگوید این وصف در تورات و انجیل است، و اثری از اینکه این پیامبر قبلا دینی نداشته، در تورات و انجیل نیست!
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 17 September 2017   #2583
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 20,663
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

یا علی
السلام علیک ایهاالصراط المستقیم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
لعن الله قاتلیک وظالمیک یا فاطمة الزهراء سلام الله
لَبيْكَ يٰا عَليْ
ان ربی علی صراط مستقیم
وعلی علیه السلام هو صراط المستقیم
السلام عليك يا اول مظلوم يااميرالمومنين ياعلي بن ابيطالب
امیرالمومنین علیه السلام
السلام علیک ایهاالصراط المستقیم
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم

جوابها وسوالات اقای حسین از غانت هالک بهائی ملحد زنیم مابون شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=155695


جوابهای اقای حسین به معاندین در باره شبهه تحریف کلام الله مجید
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154217


پاسخ های بی جواب اقای حسین به احتجاج امیرالمومنین علیه السلام به غدبر
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154652


جمع اوری جوابهای اقای حسین به منکر غدیر
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154435


جوابها بی پاسخ اقای حسین به منکر توسل
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=154538


پیامبر دروغین وابلهان شقی طرفدارش
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=132142

__________________
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 الأن بر روي خط است  
تعداد 2 كاربر از عبدالعلی69 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 17 September 2017   #2584
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

هدف بنده از طرح موضوع امی بودن پیامبر و قومش به هیچ وجه این نیست که بخواهم آن را بعنوان نقطه ضعفی برای او مطرح کنم. پیامبر عزیز و شریفمان، به لطف خداوند آنقدر خمیرمایه داشت و خداوند در او دید که به رسالتش برگزید و بر مردمان برتریش بخشید.
کاسه از آش داغتر بودن نشانه چاپلوسی و تملق است، این اعمال و اکتسابات اشخاص می باشد که در پیشگاه الهی درخور مجازات و پاداش است و خداوند هرگز به چاپلوسی و تملق بها نمی دهد. این همه در قرآن نقل کسانی است که به رسول الله فحش داده اند و دیوانه اش خطاب کرده اند، کجا خداوند خلق را برای احقاق حقوق او شورانده و دادو بیداد راه انداخته است؟
خداوند تکلیف ما را با انبیاء مشخص کرده و آب پاکی را روی دست همگان ریخته است:



اینکه پیامبر شریفمان قبل از رسالت بی دین بوده موضوعی است که در قرآن به طرق مختلف مورد اشاره قرار گرفته و این مسئله چیزی از ارزشهای والای آن رسول گرانقدر نمی کاهد اما برای باورهای باطل و بی اساس فرقه ای، مشکل بوجود می آورد و آنها را متزلزل می سازد. باورهایی همچون معصومیت انبیاء، چه قبل و چه بعد از مبعوث شدن. رجوع به همین باورهای غلط است که ملأ مذاهب و فرقه ها را آشفته می سازد و به فکر چاره می اندازد. البته بعضی نیز سیاسی کاری می کنند و قصد گل آلود کردن آب را دارند تا ماهی خود را از آن بگیرند.

ghanet حاضر نيست  
قديمي Sunday 17 September 2017   #2585
bisetareh
عضو ثابت
 
نشان bisetareh
 
تاريخ ثبت نام: Aug 2014
مكان: قم
پاسخ‌ها: 886
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

به نام خدا
چه از نظر دین
چه مسلک و مذهب
چه عقل
هیچگاه خدا یک بی دین را پیامبر نمی کند.لازمه دادن نبوت و رسالت به شخصی حتما پیشینه درخشان وی است.
همان زمان در آن حوالی و جاهای دیگر اهل کتاب و ادیان آسمانی هم وجود داشتند قطعا خدا یک مشرک بی دین را بر آدمی از دین خدا هر چقدر هم منحرف ترجیح نمیدهد. این منطق بنده شیطان اصلا با عقل بچه 3 ساله هم جور نمی آید.
آیا بچه سوال نمیکند این چه خدایی است که مشرک را بر بندگان دین وی برتری داد؟آیا آن نصاری و یهودی نخواهند گفت تا دیروز پی بت بودی ومشرک و بی دین حالا خداپرست شدی؟
بنازم دینی که به اهل بیت وصل است و این جور ارزش پیامبر و خدا را پایین نمی آورد.

هر زمان زمین دارای حجت است و زمین خالی ازحجت نیست از دیدگاه شیعه هر پیامبری را وصی است و به قول معروف آخرین پیامبر قبل از حضرت محمد حضرت عبدالمطلب بود و وصیش حضرت ابوطالب.
این که حضرت محمد قبل اسلام چه دینی داشته محل اختلاف است دین مسیحیت دین حضرت ابراهیم دین پدر بزرگش ؟ نه بی دین بودن وی که بنده شیطان مدعی وی شده است که قوی ترین نظریه این است که حضرت محمد دین خود یعنی اسلام را داشته که اگر لازم باشد حسین آقا طبق روایات مطرح خواهد کرد اما نه برای یک کافر حقیقی که میگوید قرآن کافی است و بین خدا و رسول جدایی می افکند.

یاعلی
__________________
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمَّ العن اولَ ظالم ظلمَ حقَّ محمد و ال محمد و اخِرَ تابِع له علی ذالکَ
اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا بالحق ولی الله.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و لعن اعدائهم
لبیک یا حسین علیه السلام
فقط حیدر امیرالمومنین است
یاعلی
bisetareh حاضر نيست  
كاربران ذيل از bisetareh بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 17 September 2017   #2586
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,947
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته

اینکه پیامبر شریفمان قبل از رسالت بی دین بوده موضوعی است که در قرآن به طرق مختلف مورد اشاره قرار گرفته و این مسئله چیزی از ارزشهای والای آن رسول گرانقدر نمی کاهد...
به‌به!! اشاره قرآن!! تصریح میکند بر خلاف این قولی که کفر در آن موج میزند! شما که نشان دادید سر سوزن دنبال فهم قرآن نیستید، و گرنه صادقانه آیاتی را که گفتم بررسی مفهومی میکردید، نه اینکه حرف قبلی را تکرار کنید، اما برای ناظرینی که واقعا صادقانه دنبال فهم آیات قرآن هستند این چند آیه را آورده ترجمه میکنم:


وَ إِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَ إِسْمَاعِيلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ(127)
رَبَّنَا وَ اجْعَلْنَا مُسْلِمَينْ‏ِ لَكَ وَ مِن ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُّسْلِمَةً لَّكَ وَ أَرِنَا مَنَاسِكَنَا وَ تُبْ عَلَيْنَا إِنَّكَ أَنتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ(128)
رَبَّنَا وَ ابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولًا مِّنهُْمْ يَتْلُواْ عَلَيهِْمْ ءَايَاتِكَ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَ الحِْكْمَةَ وَ يُزَكِّيهِمْ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الحَْكِيمُ(129)
وَ مَن يَرْغَبُ عَن مِّلَّةِ إِبْرَاهِمَ إِلَّا مَن سَفِهَ نَفْسَهُ وَ لَقَدِ اصْطَفَيْنَاهُ فىِ الدُّنْيَا وَ إِنَّهُ فىِ الاَْخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِينَ(130)

ترجمه كاويانپور، ص: 20
هنگامى كه ابراهيم و اسماعيل ديوار خانه (كعبه) را بالا میبردند (گفتند) پروردگارا (اين خدمت را) از ما بپذير، زيرا تو شنواى دانايى. (127)
پروردگارا، ما را مطيع اوامر خود قرار بده و از نسل ما امتى مسلمان كه مطيع اوامر تو باشند بوجود آورد و آداب عبادت خود را (اعمال حج را) بر ما نشان بده و توبه ما را بپذير كه تو حقيقتا توبه پذير و مهربانى. (128)
پروردگارا، از ميان آنان پيامبرى براى مردم بفرست تا آيات تو را بر آنان بخواند و به آنان كتاب و حكمت بياموزد و آنها را (از گناه) پاك سازد. در حقيقت تو تواناى با حكمتى. (129)
جز افراد سفيه و نادان چه كسى از آئين ابراهيم روى بر میتابد؟ در صورتى كه ما او را در اين جهان انتخاب كرديم و او در آخرت از صالحان است. (130)


توجه فرمایید:

۱- در آیه ۱۲۸ حضرت ابراهیم و اسماعیل ع دعا میکنند که خدایا از فرزندان ما امتي مسلمان قرار ده.

۲- در آیه ۱۲۹ دعا میکنند خدایا در بین این فرزندان مسلمان ما پیامبری مبعوث کن.

۳- در آیه ۱۳۰ خداوند متعال میفرماید: هر کس از ملّة ابراهیم ع یعنی اسلام و مسلمان بودن روی برتابد، سفیه و نادان است.


بنابر این، آیا پیامبر اسلام از ملة ابراهیم ع خارج بودند؟ پس دعای حضرت ابراهیم ع چه شد؟ پس خمیرمایه داشتن پیامبر خدا ص که غانت هم اعتراف میکند با سفاهتی که آیه میگوید، چگونه جمع میشود؟ هم خمیرمایه نبوت دارد و هم خارج از ملةابراهیم است و سفیه است!! این هم شارات قرآن که غانت میگوید! خوب دقت کنید!

و آیه (لقد منّ الله علی المؤمنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم) گذشت که غانت را به تناقض انداخت! مؤمنین = أمیین = بی دین‌ها!! اما اینجا: و ابعث فیهم، یعنی مسلمین، چقدر مناسب: بعث فیهم، یعنی مؤمنین است!
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 2 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 17 September 2017   #2587
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 20,663
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

ای جوجه شیطان از جانب شیطون مبعوث شده به پیامبری
همه رو بگیش خود پندارد
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 الأن بر روي خط است  
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 17 September 2017   #2588
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 20,663
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

در اصل توسط ghanet غانت هالک بهائی ملحد زنیم مابون شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران نوشته شده است

اینکه پیامبر شریفمان قبل از رسالت بی دین بوده موضوعی است که در قرآن به طرق مختلف مورد اشاره قرار گرفته و این مسئله چیزی از ارزشهای والای آن رسول گرانقدر نمی کاهد...
اشاره که بماند در هزران جا تصریح شده ومنصوص است که امثال شما
1- زنیم
2مابون
3-منافق
4-ولد پریود
5-معدن الابن
6- دعی ابن الدعی
7-محصول شرکنهای تعاونی داخلی وخارجی
8-بی نهایت رو
9-...............................................................
10.........................................................................
11-تلک عشره کامله
خذ واغتنم و توجه وتفکر


البته واضح است این طومار افتخارت شما واباء واجدادی وامهات شما ذره ای از محاسن ذق انک انت العزیز شما کم نمی کند
ان یوم الفصل کان میقاتا( ومیقاتنا)

__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آخرين ويرايش عبدالعلی69 ، Sunday 17 September 2017 در 10:18PM.
عبدالعلی69 الأن بر روي خط است  
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 18 September 2017   #2589
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟


از آیات نورانی قرآن بخوبی می توان فهمید که پیامبر عزیزمان قبل از بعثت، پیرو هیچ یک از کتابهای آسمانی نبوده و اطلاعی از محتوای آنها نداشته و از این بابت در غفلت به سر می برده است.

نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ هَٰذَا الْقُرْآنَ وَإِنْ كُنْتَ مِنْ قَبْلِهِ لَمِنَ الْغَافِلِينَ
ما بهترین داستانها ( و انباء رسولان گذشته) را بواسطه همین قرآن که به تو وحی می کنیم، بر تو حکایت می نماییم در حالی که پیش از این قطعاً از آنها بی اطلاع بودی و چیزی نمی دانستی.

این یعنی چه؟ یعنی اینکه پیامبر عزیزمان پیش از بعثت از کتابهای آسمانی غافل بوده و از آنجا که پروردگار مهربان، دین و هدایت خود را از طریق همین کتابها به انسان ارزانی می دارد، پیامبر شریف و نازنینمان پیش از بعثت بی دین بوده تا اینکه خداوند او را از گمراهی و ظلمت رهانیده و به نور و هدایت رهنمون گردیده:

أَلَمْ يَجِدْكَ يَتِيمًا فَآوَىٰ
آیا تو آن یتیمی نبودی که پناهت داد؟

وَوَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدَىٰ
و گمراه نبودی که هدایتت کرد؟

این ما بودیم که قرآن را از طریق وحی در اختیار تو گذاشتیم و الا تو پیش از آن، دین و ایمان سرت نمی شد ولیکن ما قرآن را نوری قرار دادیم تا بوسیله آن هرکه از بندگانمان را که خواستیم هدایت کنیم. قرآن راه مستقیم من است و تو قطعاً داری مردم را به همین راه دعوت می کنی.

وَكَذَٰلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ رُوحًا مِنْ أَمْرِنَا ۚ مَا كُنْتَ تَدْرِي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ وَلَٰكِنْ جَعَلْنَاهُ نُورًا نَهْدِي بِهِ مَنْ نَشَاءُ مِنْ عِبَادِنَا ۚ وَإِنَّكَ لَتَهْدِي إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ.

در طبقه بندی قرآن، امیها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: یکی آنها که پیرو هیچ کتاب آسمانی نیستند و در غفلت و گمراهی مطلق به سر می برند که نمونه آن، امیهای قوم پیامبر می باشند، هرچند پیش از بعثت، خود پیامبر نیز یکی از آنها بوده تا اینکه خداوند او را به سوی قومش فرستاده تا به واسطه آیاتی که بر آنها تلاوت میکند، آلودگیهای عقیدتی آنها را بزداید و ایشان را کتاب( = دین) و حکمت آموزد در حالی که پیش از آن آشکارا در گمراهی و ضلالت بسر می بردند:

هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ

دسته دیگر، که در هر عصر و روزگاری اکثریت انسانها را شامل می شوند، کسانی هستند که خود را پیرو کتاب آسمانی می دانند و به اصطلاح؛ اهل کتاب محسوب می شوند اما کتاب خود را آنگونه که باید نمی خوانند و از تعالیم آن بی خبرند. خداوند این دسته را به الاغی تشبیه می کند که باری از کتاب را حمل می کند اما نمی داند در آن کتابها چه خبر است.



ghanet حاضر نيست  
قديمي Monday 18 September 2017   #2590
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته

کاسه از آش داغتر بودن نشانه چاپلوسی و تملق است، این اعمال و اکتسابات اشخاص می باشد که در پیشگاه الهی درخور مجازات و پاداش است و خداوند هرگز به چاپلوسی و تملق بها نمی دهد. این همه در قرآن نقل کسانی است که به رسول الله فحش داده اند و دیوانه اش خطاب کرده اند، کجا خداوند خلق را برای احقاق حقوق او شورانده و دادو بیداد راه انداخته است؟
خداوند تکلیف ما را با انبیاء مشخص کرده و آب پاکی را روی دست همگان ریخته است:



اینکه پیامبر شریفمان قبل از رسالت بی دین بوده موضوعی است که در قرآن به طرق مختلف مورد اشاره قرار گرفته و این مسئله چیزی از ارزشهای والای آن رسول گرانقدر نمی کاهد اما برای باورهای باطل و بی اساس فرقه ای، مشکل بوجود می آورد و آنها را متزلزل می سازد. باورهایی همچون معصومیت انبیاء، چه قبل و چه بعد از مبعوث شدن. رجوع به همین باورهای غلط است که ملأ مذاهب و فرقه ها را آشفته می سازد و به فکر چاره می اندازد. البته بعضی نیز سیاسی کاری می کنند و قصد گل آلود کردن آب را دارند تا ماهی خود را از آن بگیرند.

بله، لابد مقصود آیات شریفه این است که کاری به کار اینکه فرستاده خدا که به واسطه او معارف و احکامش را رسانده نداشته باشید و بعد از مدتی هم نه خانی آمده و نه خانی رفته! یک ذره عقل هم چیز بدی نیست و خوب است که توجه شود که اگر قرار باشد اینگونه آیات شریفه را معنا کنیم، به همین ختم می‌شود که اساساً کاری به پیامی که آورده شده نداشته باشیم و یا پیام را از فضایی که باید در آن فهم شود و از بیانات لازمی که پیام‌آورنده فرموده خالی کنیم و اطاعت از رسول و همه آنچه مربوط به اوست را از قرآن قیچی کنیم و بیاییم دست به دامان امثال غانت شویم که حتی سواد فهم در حد کلاس اول ادبیات عرب را هم ندارند!
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 2 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 18 September 2017   #2591
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,947
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته

از آیات نورانی قرآن بخوبی می توان فهمید که پیامبر عزیزمان قبل از بعثت، پیرو هیچ یک از کتابهای آسمانی نبوده و اطلاعی از محتوای آنها نداشته و از این بابت در غفلت به سر می برده است.

نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ هَٰذَا الْقُرْآنَ وَإِنْ كُنْتَ مِنْ قَبْلِهِ لَمِنَ الْغَافِلِينَ
ما بهترین داستانها ( و انباء رسولان گذشته) را بواسطه همین قرآن که به تو وحی می کنیم، بر تو حکایت می نماییم در حالی که پیش از این قطعاً از آنها بی اطلاع بودی و چیزی نمی دانستی.

این یعنی چه؟ یعنی اینکه پیامبر عزیزمان پیش از بعثت از کتابهای آسمانی غافل بوده
....
جهل غیر از غفلت است، و این ترجمه غلط است، چون نیاز به توضیح نیست که غفلت نسبت به متعلق آن معنا میشود، غفلت از خدا، کفر است، و غفلت از یاد خدا، نسیان است، و غفلت از موجود، عدم حضور در حوزه خودآگاه ذهن است، و جهل با اینها فرق دارد.

در آیه ۱۰۲ سوره مبارکه نساء میفرماید: کفار دوست دارند که شما در حال جنگ وقتی مشغول نماز میشوید از اسلحه خودتان غافل شوید و به شما حمله کنند، لو تغفلون عن اسلحتکم، آیا غافل شدن از اسلحه معنای گمراهی و ضلالت میدهد؟ خیر، چرا؟ چون غفلت باید دید نسبت به چه چیزی مطرح است، و به همان نسبت معنا پیدا میکند، و همچنین قرآن میفرماید:

وَ اذْكُرْ رَبَّكَ في‏ نَفْسِكَ تَضَرُّعاً وَ خيفَةً وَ دُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ وَ لا تَكُنْ مِنَ الْغافِلينَ (الأعراف 205)

ای پیامبر ما از غافلین مباش، آیا یعنی از گمراهان و کافرین مباش؟! خیر، بلکه یعنی از کسانی نباش که فراموش کردند یاد خدا را در این وقتها، چون غفلت در اینجا مقابل (و اذکر) است.

در این آیه ۳ سوره مبارکه یوسف هم، مقابل غفلت، کاملا روشن است، وحی کردیم بر تو، و قبل از این وحی، غافل بودی از این وحی، و معنا کاملا واضح است، حال قبل از وحی، با حال بعد از وحی، تفاوت دارد.

در تعبیر آیه به ضمیر ه در قبله دقت کنید: اوحینا الیک هذا القرآن، من قبله، که متعلق غفلت را کاملا روشن میکند، که قبل از این وحی، از مفاد این وحی، غافل بودی، و نه جاهل.

اما نکته‌ای که برای اولو الالباب روشن ضمیر، بهت‌آور است، اشاره آیه، توسط کار گرفتن لفظ غفلت است، غفلت، عدم حضور در خودآگاه ذهن است، آیا اگر به کسی خبر دهید مطلبی را که هیچ از آن نمیداند، صحیح است بگویید تو را از غفلت در آوردم؟ مثلا به کسی میگویید: ابرخس حدود ۱۵۰ سال قبل از میلاد حرکت تقدیمی محور زمین را کشف کرد، آیا میتوانید بگویید: دیدی غافل بودی و من تو را از غفلت در آوردم؟ یا باید بگویید: من تو را از جهل در آوردم؟

آیات متعدد از جمله همین آیه، اشاره میکند که قبل از نزول وحي، پیامبر خدا ص همه محتوای وحی را میدانستند، و نزول وحی برای احضار خداوند متعال آن را در صحنه ذهن عادی حضرت است، و ذهن غیر عادی، قبل از نزول وحی، میتوانست قرآن را قرائت کند، کما اینکه تمام معصومین ع چنین بودند، وقتی قنداقه امیر المؤمنین ع را به دست پیامبر دادند، سوره مؤمنون را قبل از نزولش خواندند: قد افلح المؤمنون... و حضرت جواب دادند: ... فیمتارون...

لسان قرآن در بسیاری از آیات، لحن یادآوری است، مثلا اذکر فی الکتاب مریم) است، یاد کن در کتاب، مریم را! آیا نزد آگاهان، رساتر از این تعبیر برای نشان دادن حال پیامبر خدا ص نسبت به نزول وحی، میتوان کرد؟!
.

آخرين ويرايش hosyn ، Monday 18 September 2017 در 11:35AM.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 18 September 2017   #2592
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

همانگونه که در پست گذشته خدمت شریفتان عرض کردم، قرآن امیها را به دو دسته تقسیم می کند: دسته اول کسانی هستند که از کتابهای آسمانی پیروی نمی کنند و فقط تابع آن عقایدی هستند که از آباء اولینشان به ارث برده و مبانیش را در کودکی از مادر آموخته اند. دسته دوم کسانی هستند که خود را پیرو کتاب آسمانی می دانند ولی از محتویات آن بی اطلاع یا کم اطلاعند.
پیامبر و قومش نمونه ای از دسته اول و اهل کتاب معاصر آنها نیز نمونه ای از دسته دوم می باشند. بطوری که قبلاً خدمتتان نوشتم؛ خداوند در مورد دسته اخیر می فرمایند:

وَمِنْهُمْ أُمِّيُّونَ لَا يَعْلَمُونَ الْكِتَابَ إِلَّا أَمَانِيَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَظُنُّونَ
و از میان آنها عده ای امی هستند که از کتاب آسمانی و دین خود جز ظن و گمانشان وآنچه دلخواهشان می باشد، نمی دانند.

شاید در عصر حاضر برای دسته اول هندوئیسم و برای دسته دوم، علاوه بر یهود و نصارا ، بتوان شیعه و سنی را مثال زد. به عبارت دیگر؛ یهودیان، مسیحیان، شیعیان، اهل سنت و همه شاخه ها و شعبه هایشان جامعه اهل کتاب امروز را تشکیل می دهند که اکثراً از کتاب آسمانی خود غافلند و بجای آن به یک مشت امانی و پندارهای بی اساس رو آورده و هریک گمان می کنند بهترین آئین از آن ایشان است.

ghanet حاضر نيست  
قديمي Monday 18 September 2017   #2593
abtahisina
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Sep 2017
پاسخ‌ها: 472
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

کسی که به این آیه "ایاک نعبد و ایاک نستعین" عمل نمی کند؛ مرتکب گناه غیر قابل بخشش و ظلم میشود و راه نجاتی برایش نیست. مساله این است، خوشبختی و بدبختی برای همیشه.
abtahisina حاضر نيست  
قديمي Monday 18 September 2017   #2594
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

چه امی اهل کتاب باشی و چه غیر آن، وجه اشتراک همه امیها در این است که دینشان مادر زادی بوده و اولین بار اصولش را همچون زبانشان از مادر می آموزند.



در دین مادری این زاد و ولد است که همواره حرف اول را می زند نه ایمان.

http://yasmedia.ir/1392/12/01/mahdi-daneshmand-kaheshe-jamiyate-shiayane-iran.html

هر کسی که باعث کاهش جمعیت دین مادری می شود مرتد بوده و سزایش مرگ است.


ghanet حاضر نيست  
قديمي Monday 18 September 2017   #2595
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 20,663
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

یا محمد یا رسول الله صلی الله علیه واله وسلم
نقل قول:
در اصل توسط غانت هالک بهائی ملحد زنیم مابون شیطان پرست مدعی پیامبری وهدایت مردم ایران ghanet نوشته شده است

از آیات نورانی قرآن بخوبی می توان فهمید که پیامبر عزیزمان قبل از بعثت، پیرو هیچ یک از کتابهای آسمانی نبوده و اطلاعی از محتوای آنها نداشته و از این بابت در غفلت به سر می برده است.

نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ هَٰذَا الْقُرْآنَ وَإِنْ كُنْتَ مِنْ قَبْلِهِ لَمِنَ الْغَافِلِينَ
ما بهترین داستانها ( و انباء رسولان گذشته) را بواسطه همین قرآن که به تو وحی می کنیم، بر تو حکایت می نماییم در حالی که پیش از این قطعاً از آنها بی اطلاع بودی و چیزی نمی دانستی.

این یعنی چه؟ یعنی اینکه پیامبر عزیزمان پیش از بعثت از کتابهای آسمانی غافل بوده....

متمسک به ثقلین
جهل غیر از غفلت است، و این ترجمه غلط است، چون نیاز به توضیح نیست که غفلت نسبت به متعلق آن معنا میشود، غفلت از خدا، کفر است، و غفلت از یاد خدا، نسیان است، و غفلت از موجود، عدم حضور در حوزه خودآگاه ذهن است، و جهل با اینها فرق دارد.

در آیه ۱۰۲ سوره مبارکه نساء میفرماید: کفار دوست دارند که شما در حال جنگ وقتی مشغول نماز میشوید از اسلحه خودتان غافل شوید و به شما حمله کنند، لو تغفلون عن اسلحتکم، آیا غافل شدن از اسلحه معنای گمراهی و ضلالت میدهد؟ خیر، چرا؟ چون غفلت باید دید نسبت به چه چیزی مطرح است، و به همان نسبت معنا پیدا میکند، و همچنین قرآن میفرماید:

وَ اذْكُرْ رَبَّكَ في‏ نَفْسِكَ تَضَرُّعاً وَ خيفَةً وَ دُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ وَ لا تَكُنْ مِنَ الْغافِلينَ (الأعراف 205)

ای پیامبر ما از غافلین مباش، آیا یعنی از گمراهان و کافرین مباش؟! خیر، بلکه یعنی از کسانی نباش که فراموش کردند یاد خدا را در این وقتها، چون غفلت در اینجا مقابل (و اذکر) است.

در این آیه ۳ سوره مبارکه یوسف هم، مقابل غفلت، کاملا روشن است، وحی کردیم بر تو، و قبل از این وحی، غافل بودی از این وحی، و معنا کاملا واضح است، حال قبل از وحی، با حال بعد از وحی، تفاوت دارد.

در تعبیر آیه به ضمیر ه در قبله دقت کنید: اوحینا الیک هذا القرآن، من قبله، که متعلق غفلت را کاملا روشن میکند، که قبل از این وحی، از مفاد این وحی، غافل بودی، و نه جاهل.

اما نکته‌ای که برای اولو الالباب روشن ضمیر، بهت‌آور است، اشاره آیه، توسط کار گرفتن لفظ غفلت است، غفلت، عدم حضور در خودآگاه ذهن است، آیا اگر به کسی خبر دهید مطلبی را که هیچ از آن نمیداند، صحیح است بگویید تو را از غفلت در آوردم؟ مثلا به کسی میگویید: ابرخس حدود ۱۵۰ سال قبل از میلاد حرکت تقدیمی محور زمین را کشف کرد، آیا میتوانید بگویید: دیدی غافل بودی و من تو را از غفلت در آوردم؟ یا باید بگویید: من تو را از جهل در آوردم؟

آیات متعدد از جمله همین آیه، اشاره میکند که قبل از نزول وحي، پیامبر خدا ص همه محتوای وحی را میدانستند، و نزول وحی برای احضار خداوند متعال آن را در صحنه ذهن عادی حضرت است، و ذهن غیر عادی، قبل از نزول وحی، میتوانست قرآن را قرائت کند، کما اینکه تمام معصومین ع چنین بودند، وقتی قنداقه امیر المؤمنین ع را به دست پیامبر دادند، سوره مؤمنون را قبل از نزولش خواندند: قد افلح المؤمنون... و حضرت جواب دادند: ... فیمتارون...

لسان قرآن در بسیاری از آیات، لحن یادآوری است، مثلا اذکر فی الکتاب مریم) است، یاد کن در کتاب، مریم را! آیا نزد آگاهان، رساتر از این تعبیر برای نشان دادن حال پیامبر خدا ص نسبت به نزول وحی، میتوان کرد؟!
.
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آخرين ويرايش عبدالعلی69 ، Monday 18 September 2017 در 05:41PM.
عبدالعلی69 الأن بر روي خط است  
گفتگوي بسته شده

Bookmarks


كاربراني كه در حال مشاهده اين گفتگو هستند : 4 (0 عضو 4 ميهمان)
 
ابزار گفتگو

قوانين ارسال نوشته
شما نمی توانید سرنگار جدید ارسال نمائید.
شما نمی توانید پاسخ ارسال کنید.
شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
شما نمی توانید نوشته های خود را ویرایش نمائید

کدتالار روشن هست
شكلكهاروشن هستند
[IMG]کد روشن هست
كد HTML خاموش هست

پرش به تالار مورد نظر


كليه زمانها +3.5 نسبت به گرينويچ . هم اكنون ساعت 12:49AM مي‌باشد.


© کليه حقوق براي باشگاه جوانان ايراني محفوظ است .
قوانين باشگاه
Powered by: vBulletin Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Theme & Persian translation by Iranclubs technical support team
اين وبگاه صرفا خدمات گفتمان فارسي بر روي اينترنت ارائه مي‌نمايد .
نظرات نوشته شده در تالارها بعهده نويسندگان آنهاست و لزوما نظر باشگاه را منعكس نمي‌كند
no new posts