بازگشت به عقب   باشگاه جوانان ایرانی / تالار گفتمان ایرانیان > باشگاه عمومي > دين و دنيا

نکات

گفتگوي بسته شده
 
ابزار گفتگو
قديمي Sunday 10 September 2017   #2401
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,889
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
... در این باره یکی از مهمترین آیاتی که از آنها حیات برزخی را نتیجه می گیرند، آیات 169 تا 171 آل عمران است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
کسانی را که در راه خدا کشته شده اند اموات و جماد به حساب نیاورید بلکه آنها زنده هستند و در پیشگاه الهی روزی مندند.

فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
بواسطه آنچه خداوند از فضل خویش به آنها بخشیده خوشحالند و به همراه کسانی( از برادران دینی خود) که نمرده اند شادمانند چون دیگر نه ترسی دارند و نه اندوهگین می شوند.

يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ
شادمانی آنها از بابت احسان و نعمتی است که خداوند برایشان ارزانی داشته و اینکه خداوند پاداش مومنین را از بین نمی برد.

حالا شما خودتان قضاوت کنید،آیا از این آیات می توان به حیات موهوم برزخی رسید؟!
برزخ فقط جایگاهی برای مردگان خموش است که مخترعین آن، هرچه خواستند و بافتند به این زبان بستگان، تحمیل و تلقین نمایند و لب نگشایند.
این پست شما هم خاطره میشود، بعدا آیندگان شما بیایند از روی این پست جایزه نوبل بگیرند!

اینکه سفارش میکنم ابتدا ترجمه را بیاورید و سپس توضیح دهید برای همین است که خاطره به جا بگذارید!

دوباره متن را بیاورم و به ترتیب رنگی کنم:

*********************

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
کسانی را که در راه خدا کشته شده اند اموات و جماد به حساب نیاورید بلکه آنها زنده هستند و در پیشگاه الهی روزی مندند.

فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
بواسطه آنچه خداوند از فضل خویش به آنها بخشیده خوشحالند و به همراه کسانی( از برادران دینی خود) که نمرده اند شادمانند چون دیگر نه ترسی دارند و نه اندوهگین می شوند.

يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ
شادمانی آنها از بابت احسان و نعمتی است که خداوند برایشان ارزانی داشته و اینکه خداوند پاداش مومنین را از بین نمی برد.

حالا شما خودتان قضاوت کنید،آیا از این آیات می توان به حیات موهوم برزخی رسید؟!
برزخ فقط جایگاهی برای مردگان خموش است که مخترعین آن، هرچه خواستند و بافتند به این زبان بستگان، تحمیل و تلقین نمایند و لب نگشایند.


*********************

گفته بود: این باروت موهوم را فراموش کنید، باروت کجا بود؟! اینها سیاه‌دانه است، وقتی شعله کبریت نزدیک آوردند و دفعتا آتش گرفت و تمام موی سر و صورتش سوخت، قبل از اینکه هر کسی حرفی بزند، داد زد دیدید سیاه‌دانه بود!

میگویید نگاه کنید ذره‌ای این آیه ربطی به برزخ موهوم دارد؟ او میگوید زنده است، و شما میگویید مردگان خموش! او میگوید روزی میخورند و خوشحالند، و شما میگویید: زبان بسته‌ای که لب نگشاید! حالا دیدید سیاه‌دانه است! بلی! سیاه‌دانه است! اما سیاه‌دانه کچل‌کننده!


از اینها بگذریم دو اشتباه شما در ترجمه را بررسی میکنیم:

۱- فرحین، با فرحون فرق دارد، فرحین حال است، و شما معنای حال را در ترجمه حذف کردید.

۲- یستبشرون فعل است نه اسم و وصف، مثل آیه شریفه ضاحکة مستبشرة که وصف است، و شما معنای وصفی کردید، و معنای کاری که انجام میدهند را حذف کردید، گفتید: فرحین = خوشحالند، یستبشرون = شادمانند، خوشحالند با شادمانند هر دو به یک معناست، و هر دو معنای وصفی دارد، اما آیه دقیقا دو چیز را برای این شهیدان، با عنوان حال نحوی، و عنوان فعل صرفي، اثبات میکند، یعنی میگوید: اینکه زنده هستند و نزد خدای سبحان روزی میخورند در حالی است که خوشحالند، و نیز: شادمانی میکنند، نه شادمانند، و همین تفاوت فعل با حال، مؤید قول کسانی است که از سیاق آیه فهمیدند که یستبشرون به معنای شادمانی نیست بلکه به معنای بشارت دادن است که سابق توضیح دادم.


و اما باء مصاحبت، سابق گفتید در قران زیاد است، خوب یک مورد بیاورید تا روی آن بحث تطبیقی با اینجا کنیم، شما از صد فرسخ آن ور تر، شاهد میاورید، اما حالا از چند کلمه نزدیک همین باء که خودتان قبول دارید باء سبب است چشم‌پوشی میکنید! و میگویید مگر چه اشکالی دارد؟

خوب، همراه شما میگوییم باء مصاحبت است، دقت کردید که ضد مقصود شما نتیجه میدهد؟! به ترجمه خودتان نگاه کنید: (و به همراه کسانی( از برادران دینی خود) که نمرده اند شادمانند چون دیگر نه ترسی دارند و نه اندوهگین می شوند) ، به همراه کسانی که نمرده‌اند شادمانند، کسانی که نمرده‌اند اگر شادمان هستند اکنون شادمان هستند نه فردای قیامت که ربطی به آیه ندارد، چون فردای قیامت که همگی مرده‌اند، و نمیشود گفت کسانی که نمرده‌اند، پس شهیدان هم اکنون شادمان هستند! همان چیزی که از آن فرار میکنید!


مهمتر از همه اینکه، اینطوری که شما آیه را معنا میکنید، نه تنها شامل همه مرده‌ها میشود، چون فردای قیامت و علم حضوری خداوند به آینده، نسبت به شهید و غیر شهید، فرق نمیکند، همه نزد او حاضرند در آینده، و روزی همه را میدهد، و همه مؤمنین در بهشت خوشحالند، یعنی نه تنها شامل همه مرده‌ها میشود، بلکه شامل همه زنده‌ها هم میشود، یعنی هر کسی الآن نفس میکشد و زنده است نیز روزی میمیرد، و آینده و علم خداوند به آینده، برای کسی که دیروز مرده با کسی که فردا میمیرد، فرقی نمیکند، پس آیه میگوید: ای کسانی که زنده هستید، گمان نکنید که در این دنیا زنده هستید، بلکه شما نزد خدا زنده هستید، چون خدا علم به آینده دارد، و شما بعدا که بمیرید خلاصه در آینده زنده میشوید، و آن آینده نزد خدا هم اکنون حاضر است، پس شما هم اکنون نزد خدا زنده هستید و روزی میخورید، نه به خیال خودتان در این دنیا!
.

آخرين ويرايش hosyn ، Sunday 10 September 2017 در 05:26PM.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 4 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 10 September 2017   #2402
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟


سلام مهبد
به نظر من این دو آیه از نقطه نظری که مطرح فرمودید با یکدیگر ارتباط ندارند. اگر اجازه دهید، آیه 170 آل عمران را با تفصیل بیشتری خدمتتان عرض کنم شاید مسئله برایتان حل شود:

فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
بواسطه آنچه خداوند از فضل خویش به آنها بخشیده خوشحالند و به همراه کسانی( از برادران دینی خود) که هنوز نمرده اند شادمانند چون دیگر نه ترسی دارند و نه اندوهگین می شوند.

در متنی که شما آورده اید، عبارت: يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ
ترجمه شده: براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‏ اند شادى مى كنند

همانگونه که قبلاً عرض کردم؛ حرف با دربالذین به معنی همراهی کردن است، بنابراین معنی عبارت: يَسْتَبْشِرُونَ بالذین يَلْحَقُوا بِهِمْ می شود با کسانی که به آنها ملحق نشده اند شادی می کنند نه اینکه؛ برای کسانی که به آنها ملحق نشده اند شادی می کنند.

مسئله دیگر، عبارت: لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ می باشد. با توجه به تلقین احادیث و روایات و آنچه از کودکی در ذهن ما فرو رفته، تصور می کنیم کسانی که از دنیا می روند، وارد محلی به اسم برزخ می شوند و در آنجا منتظر می مانند تا بقیه مردم یکی یکی بمیرند یا کشته شوند و به آنها ملحق شوند. حالا وقتی ما با این سابقه ذهنی نا درست، به سراغ عبارت مذکور می رویم، به خطا می فتیم و قادر نیستیم درک درستی از مفهوم حقیقی آن داشته باشیم. در حالیکه عبارت: بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ را می توان اینگونه معنا کرد: با کسانی که در پی ایشان از دنیا نرفته اند یا در یک کلمه: نمرده اند.
ما چیزی شبیه این عبارت را در سوره جمعه نیز داریم که حالا خدمتتان عرض می کنم:

هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ
او کسی است که در میان آنان که دینشان مادری است(= الهی نیست = بی دین) رسولی مانند خودشان بی دین ( = امی) مبعوث داشت تا آیاتش را بر آنها تلاوت کند و ( بواسطه همین آیات) ایشان را تزکیه کند و کتاب و حکمت آموزد در حالی که پیش از آن، آشکارا و به قطع، در گمراهی بودند.

وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
و بر گروهى ديگر از ايشان كه هنوز به آنها نپيوسته‌اند. و اوست پيروزمند و حكيم.

خلاصه کلام این است که قرآن نتنها کتابی برای تعلیم و تربیت مردم معاصر پیامبر بود، بلکه برای هرکس دیگری که بعد از آنها پا به عرصه حیات می گذارد و به دنیا می آید نیز، بود. پس در اینجا عبارت یلحقوا بهم را می توان ترجمه کرد: کسانی که بعد از مردم عصر رسول الله به دنیا می آیند.
به همین ترتیب عبارت یلحقوا بهم در آیه 170 آل عمران را می توان ترجمه کرد: کسانی که در پی کشته شدگان راه خدا از دنیا می روند و می میرند.
حالا با توضیحی که خدمتتان عرض کردم، یک بار دیگر ترجمه بنده از آیه 170 آل عمران را مطالعه کن ببین مسئله برایت حل می شود یا خیر.
ghanet حاضر نيست  
قديمي Sunday 10 September 2017   #2403
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
خیر دوست گرامی، هرگز آیات آخرت واضح نیست، شروع آن ساده و واضح است، اما هر چه پیش میرود بسیار سنگین میشود، اگر صادقانه در آیات معاد فکر کرده باشید، و برای کوبیدن دیگران سراغ آنها نروید، بسیار جای سؤال دارد، بسیاری آیات آخرت مترجم‌ها را هم در چالش قرار میدهد، مثلا این چند آیه را با دقت نگاه کنید:

نحَْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْ لَا تُصَدِّقُونَ(57) أَ فَرَءَيْتُم مَّا تُمْنُونَ(58) ءَ أَنتُمْ تخَْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الخَْلِقُونَ(59) نحَْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكمُ‏ُ الْمَوْتَ وَ مَا نحَْنُ بِمَسْبُوقِينَ(60) عَلىَ أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَ نُنشِئَكُمْ فىِ مَا لَا تَعْلَمُونَ(61) وَ لَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولىَ‏ فَلَوْ لَا تَذَكَّرُونَ(62)


آیه ۶۱ را چند بار مرور کنید، و بعد ترجمه‌ها را هم ببینید، در ترجمه کلمه (نبدّل) و مقصود از (امثالکم) چه اشتباهاتی که مرتکب نشدند، یکی از مهمترین عناوین معرفتی آخرت در قرآن کریم، تبدیل امثال است، چون درک درستی از آن ندارند، ترجمه میکنند یعنی گروه دیگری مثل شما بعد از شما میآوریم! اما پس چگونه است که دنبالش میفرماید: و ننشئکم فیما لا تعلمون؟


در آیه دیگر:

نَحْنُ خَلَقْناهُمْ وَ شَدَدْنا أَسْرَهُمْ وَ إِذا شِئْنا بَدَّلْنا أَمْثالَهُمْ تَبْديلاً (الإنسان 28)

توجه کنید که چقدر فرق است بین: بدّلناهم بامثالهم، و اذا شئنا بدّلناکم بامثالکم، و بین: بدّلنا امثالهم، نبدّل امثالکم؟
اول دقت کن ببین چه نوشته ام: در قرآن صدها بار به حیات دنیا و آخرت اشاره شده، آنهم بدون اینکه برای فهم آن نیازی به تفسیر و توجیه باشد و مطلب کاملاً واضح و روشن است.
این بیان منکر وجود آیاتی درباره آخرت که نیاز به تفسیر و توضیح داشته باشند نیست، هست؟
آیات مذکور ممکن است وجود داشته باشند ولی مهم این است که صدها آیه بدون نیاز به تفسیر، حیات دنیا و آخرت را معرفی می کنند مثل عبارت: الحَيَاةِ الدُّنْيَا ۚ وَالْآخِرَةُ که از آن زندگی دنیوی و زندگی اخروی نتیجه می شود. آیا می توان آیه ای نیز پیدا کرد که به همین صراحت، حیات برزخی از آن نتیجه شده باشد؟ هرگز.


نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته

کلیدی‌ترین واژه‌ای که شروع بحث‌های آخرت است، واژه توفّي است.
توفی از چه نظر؟


نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
همین را نقطه شروع قرار میدهیم، و میپرسیم خدائی که محیط به زمان است، وقتی کره زمین را در نظر بگیریم (و امروزه همه تصویر زمین را از مثل گوگل آشنا هستند) آیا خدا چه نسبتی با روی سطح زمین دارد؟ بالای زمین در ورای جو و اتمسفر است یا روی زمین؟ سؤال ساده! اما خلاصه جواب میخواهد، بچه‌ها از این سؤالات میپرسند، سؤال کردنش ساده است، اما جوابش را میخواهیم فقط از طریق آیات قران بدهیم.

سؤال: آیا خداوند بالای جو زمین است یا روی سطح زمین؟
دوباره بیست سئوالی نپرس، منظورت را بنویس
ghanet حاضر نيست  
قديمي Sunday 10 September 2017   #2404
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
این پست شما هم خاطره میشود، بعدا آیندگان شما بیایند از روی این پست جایزه نوبل بگیرند!

اینکه سفارش میکنم ابتدا ترجمه را بیاورید و سپس توضیح دهید برای همین است که خاطره به جا بگذارید!

دوباره متن را بیاورم و به ترتیب رنگی کنم:

*********************

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
کسانی را که در راه خدا کشته شده اند اموات و جماد به حساب نیاورید بلکه آنها زنده هستند و در پیشگاه الهی روزی مندند.

فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
بواسطه آنچه خداوند از فضل خویش به آنها بخشیده خوشحالند و به همراه کسانی( از برادران دینی خود) که نمرده اند شادمانند چون دیگر نه ترسی دارند و نه اندوهگین می شوند.

يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ
شادمانی آنها از بابت احسان و نعمتی است که خداوند برایشان ارزانی داشته و اینکه خداوند پاداش مومنین را از بین نمی برد.

حالا شما خودتان قضاوت کنید،آیا از این آیات می توان به حیات موهوم برزخی رسید؟!
برزخ فقط جایگاهی برای مردگان خموش است که مخترعین آن، هرچه خواستند و بافتند به این زبان بستگان، تحمیل و تلقین نمایند و لب نگشایند.


*********************

گفته بود: این باروت موهوم را فراموش کنید، باروت کجا بود؟! اینها سیاه‌دانه است، وقتی شعله کبریت نزدیک آوردند و دفعتا آتش گرفت و تمام موی سر و صورتش سوخت، قبل از اینکه هر کسی حرفی بزند، داد زد دیدید سیاه‌دانه بود!

میگویید نگاه کنید ذره‌ای این آیه ربطی به برزخ موهوم دارد؟ او میگوید زنده است، و شما میگویید مردگان خموش! او میگوید روزی میخورند و خوشحالند، و شما میگویید: زبان بسته‌ای که لب نگشاید! حالا دیدید سیاه‌دانه است! بلی! سیاه‌دانه است! اما سیاه‌دانه کچل‌کننده!


از اینها بگذریم دو اشتباه شما در ترجمه را بررسی میکنیم:

۱- فرحین، با فرحون فرق دارد، فرحین حال است، و شما معنای حال را در ترجمه حذف کردید.

۲- یستبشرون فعل است نه اسم و وصف، مثل آیه شریفه ضاحکة مستبشرة که وصف است، و شما معنای وصفی کردید، و معنای کاری که انجام میدهند را حذف کردید، گفتید: فرحین = خوشحالند، یستبشرون = شادمانند، خوشحالند با شادمانند هر دو به یک معناست، و هر دو معنای وصفی دارد، اما آیه دقیقا دو چیز را برای این شهیدان، با عنوان حال نحوی، و عنوان فعل صرفي، اثبات میکند، یعنی میگوید: اینکه زنده هستند و نزد خدای سبحان روزی میخورند در حالی است که خوشحالند، و نیز: شادمانی میکنند، نه شادمانند، و همین تفاوت فعل با حال، مؤید قول کسانی است که از سیاق آیه فهمیدند که یستبشرون به معنای شادمانی نیست بلکه به معنای بشارت دادن است که سابق توضیح دادم.


نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
لا اقل این توضیح خودتان را با یک خواهش من همراه کنید، مشکلی که آن پست شما دارد اینکه مطلب را توضیح دادید اما همراه با ترجمه نیست، آیا مانعی دارد که در کنار این توضیحات خودتان، اول ترجمه کنید، همه با نگاه به ترجمه حاضر جلوی چشمشان، به توضیح شما نگاه کنند ببینند چقدر با سیاق آیه هماهنگ است؟
پس چرا خودت آیات را ترجمه نمی کنی؟!
ghanet حاضر نيست  
قديمي Sunday 10 September 2017   #2405
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,889
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
اول دقت کن ببین چه نوشته ام: در قرآن صدها بار به حیات دنیا و آخرت اشاره شده، آنهم بدون اینکه برای فهم آن نیازی به تفسیر و توجیه باشد و مطلب کاملاً واضح و روشن است.
این بیان منکر وجود آیاتی درباره آخرت که نیاز به تفسیر و توضیح داشته باشند نیست، هست؟
آیات مذکور ممکن است وجود داشته باشند ولی مهم این است که صدها آیه بدون نیاز به تفسیر، حیات دنیا و آخرت را معرفی می کنند مثل عبارت: الحَيَاةِ الدُّنْيَا ۚ وَالْآخِرَةُ که از آن زندگی دنیوی و زندگی اخروی نتیجه می شود. آیا می توان آیه ای نیز پیدا کرد که به همین صراحت، حیات برزخی از آن نتیجه شده باشد؟ هرگز.


توفی از چه نظر؟

دوباره بیست سئوالی نپرس، منظورت را بنویس
دوست گرامی، مصادره به مطلوب شنیدید؟ شما واژه الحیاة الآخرة را به نفع خود به طور کامل مصادره میکنید و میگویید اینکه برای من! ببین چقدر واضح است! حالا یک آیه مثل اینها برای من بیاور که دلالت بر برزخ بکند!

و حال آنکه چند بار عرض کردم همین واژه الحیاة الآخرة که شما میگویید صدها مورد آمده، چون عالم آخرت شامل برزخ هم هست، نصف این موارد برای برزخ است، اما شما با چشم‌بندی میخواهید همه را مصادره کنید! عالم آخرت یک طیف تشکیل میدهد، میفهمید این را دوست گرامی، یا محتاج تکرار است؟!

بلکه اساسا تا توفّي معلوم نشود، ریخت احاطه عالم آخرت که شامل برزخ هم هست معلوم نمیشود.

و توفّي معلوم نمیشود تا ما رابطه خداوند متعال را با ابعاد اربعة مشخص نکرده باشیم.

لذا این بیست سؤالی، استراتژی و چشم انداز بسیار واضح دارد، تاکید میکنم از این سؤالات ساده، میخواهیم رابطه خداوند متعال با ابعاد اربعة را از نظر قرآن کریم روشن کنیم.

ابتدا سراغ ابعاد مکانی طول و عرض و عمق میرویم، و «فاصله» را به عنوان محور سؤال مطرح میکنیم و میپرسیم:

سؤال: آیا خداوند بالای جو زمین است یا روی سطح زمین؟
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 4 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 10 September 2017   #2406
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,889
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
پس چرا خودت آیات را ترجمه نمی کنی؟!
بنده همین آیات را دو بار ترجمه‌اش را آوردم:

پست ۲۳۳۹:

http://www.iranclubs.org/forums/show...85#post2355185

پست ۲۳۶۷:

http://www.iranclubs.org/forums/show...14#post2355214

.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 4 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Sunday 10 September 2017   #2407
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته

خوب، همراه شما میگوییم باء مصاحبت است، دقت کردید که ضد مقصود شما نتیجه میدهد؟! به ترجمه خودتان نگاه کنید: (و به همراه کسانی( از برادران دینی خود) که نمرده اند شادمانند چون دیگر نه ترسی دارند و نه اندوهگین می شوند) ، به همراه کسانی که نمرده‌اند شادمانند، کسانی که نمرده‌اند اگر شادمان هستند اکنون شادمان هستند نه فردای قیامت که ربطی به آیه ندارد، چون فردای قیامت که همگی مرده‌اند، و نمیشود گفت کسانی که نمرده‌اند، پس شهیدان هم اکنون شادمان هستند! همان چیزی که از آن فرار میکنید!
یکی از خصوصیات بارز حیات اخروی این است که جاویدان می باشد و مانند دنیا نیست که بعضی مرده و بعضی زنده باشند. در آنجا دیگر این دو دستگی از بین می رود و مرده و زنده یکسان می شوند. فرق نمی کند؛ در اینجا چه مرده باشیم و چه زنده، در آنجا همگی زنده ایم.
دیگر اینکه روز قیامت اسمش با خودش است، روزی است که در آن مردگان زنده می شوند و قیام می کنند. فردای قیامت همگی زنده اند نه اینکه مرده اند.


نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته

پس آیه میگوید: ای کسانی که زنده هستید، گمان نکنید که در این دنیا زنده هستید، بلکه شما نزد خدا زنده هستید، چون خدا علم به آینده دارد، و شما بعدا که بمیرید خلاصه در آینده زنده میشوید، و آن آینده نزد خدا هم اکنون حاضر است، پس شما هم اکنون نزد خدا زنده هستید و روزی میخورید، نه به خیال خودتان در این دنیا!
بیشتر توضیح بده!
ghanet حاضر نيست  
قديمي Monday 11 September 2017   #2408
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,889
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
یکی از خصوصیات بارز حیات اخروی این است که جاویدان می باشد و مانند دنیا نیست که بعضی مرده و بعضی زنده باشند. در آنجا دیگر این دو دستگی از بین می رود و مرده و زنده یکسان می شوند. فرق نمی کند؛ در اینجا چه مرده باشیم و چه زنده، در آنجا همگی زنده ایم.
دیگر اینکه روز قیامت اسمش با خودش است، روزی است که در آن مردگان زنده می شوند و قیام می کنند. فردای قیامت همگی زنده اند نه اینکه مرده اند.
چه جالب! کلمه (نمرده‌اند) در عبارت شما بود که من کپی کردم، حالا بدهکار هم شدم؟!


نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
بیشتر توضیح بده!
توضیح بیشتر در عالم برزخ!
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 4 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 11 September 2017   #2409
hosyn
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 1,889
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته

هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ
او کسی است که در میان آنان که دینشان مادری است(= الهی نیست = بی دین) رسولی مانند خودشان بی دین ( = امی) مبعوث داشت تا آیاتش را بر آنها تلاوت کند ...
اول ندیدم! حالا آمدم بگویم پیامبر به تو میگویند: خودتی! دیدم بهتر است بگویم خداوند نازل کنند: مبشّرا برسول یأتی من بعدی اسمه أحمد، و نیز: النبي الامي الذی یجدونه مکتوبا عندهم فی التوراة و الانجیل الآیة، این خدای بشارت دهنده به پیشینیان میگویند: خودتي! ای غانت! نه رسول من!

واقعا یک مسیحی به ... شما میخندد! میگوید چرا سراغ کتاب پیامبر بی دین میروی به گفته خودت! بیا به گفته قرآن خودت سراغ پیامبری که در گهواره پیامبر بود! قال انی عبد الله آتانی الکتاب و جعلنی نبیا..

سابق دیدم تا آخر فرار کردید یجدونه مکتوبا را ترجمه کنید، هیهات! کینه شتری شنیدید؟ کینه عمیق طولانی را میگویند! بعضی نسبت به پیامبر اسلام چنین کینه‌ای دارند!

و یمکرون و یمکر الله! نمیدانید چقدر برای من جالب است که خداوند پس کله بعضی میزند تا اسم خودش را خودش غانت ghanet (یعنی هالک) بگذارد! اما گمان میکند قانت qanet است! و حال آنکه غانت است! قانت نزد خیال خودش، و غانت نزد خداوند! :
.
hosyn حاضر نيست  
تعداد 4 كاربر از hosyn بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 11 September 2017   #2410
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 19,818
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

غانت ملحد بی دین شیطان پرست همان احیمقی هست که ادعای پیامبری داشت والان مدعی هدایت مردم ایران و....هست
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=132142


جوابهای بی پاسخ اقای حسین به مقاله قسم به ستاره در حال نابودی و مقاله دین مادری ؛حق یا ناحق !

http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=155695
__________________

لأمالي( للصدوق) ؛ النص ؛ ص6

3- حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَكِّلِ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنِ الرَّيَّانِ بْنِ الصَّلْتِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیهم السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه واله وسلم قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ مَا آمَنَ بِي مَنْ فَسَّرَ بِرَأْيِهِ كَلَامِي وَ مَا عَرَفَنِي مَنْ شَبَّهَنِي بِخَلْقِي وَ مَا عَلَى دِينِي مَنِ اسْتَعْمَلَ الْقِيَاسَ فِي دِينِي

الأمالي (للصدوق) / ترجمه كمره‏اى ؛ متن ؛ ص6

- امام هشتم علیه السلام از گفته پدرش از طريق پدرانش علیهم صلوات الله از امير المؤمنين علیه سلام الله نقل كرده كه رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمود" خداى عز و جل فرمايد بمن ايمان ندارد هر كه كلام مرا بخواست خود تفسير كند، مرا نشناخته هر كه مرا همانند خلقم پندارد بدين من نباشد هر كه در احكام دينم قياس بكار برد.
الأمالي (للصدوق) / ترجمه كمره‏اى، متن، ص: 7
مجلس 2ح3وتوحید صدوق وعیون الاخبار
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آخرين ويرايش عبدالعلی69 ، Monday 11 September 2017 در 11:42AM.
عبدالعلی69 حاضر نيست  
كاربران ذيل از عبدالعلی69 بابت اين نوشته مفيد تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 11 September 2017   #2411
ghanet
عضو ثابت
 
تاريخ ثبت نام: Mar 2016
پاسخ‌ها: 1,226
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

نقل قول:
در اصل توسط hosyn نوشته شده است نمايش نوشته
اول ندیدم! حالا آمدم بگویم پیامبر به تو میگویند: خودتی! دیدم بهتر است بگویم خداوند نازل کنند: مبشّرا برسول یأتی من بعدی اسمه أحمد، و نیز: النبي الامي الذی یجدونه مکتوبا عندهم فی التوراة و الانجیل الآیة، این خدای بشارت دهنده به پیشینیان میگویند: خودتي! ای غانت! نه رسول من!

واقعا یک مسیحی به ... شما میخندد! میگوید چرا سراغ کتاب پیامبر بی دین میروی به گفته خودت! بیا به گفته قرآن خودت سراغ پیامبری که در گهواره پیامبر بود! قال انی عبد الله آتانی الکتاب و جعلنی نبیا..

سابق دیدم تا آخر فرار کردید یجدونه مکتوبا را ترجمه کنید، هیهات! کینه شتری شنیدید؟ کینه عمیق طولانی را میگویند! بعضی نسبت به پیامبر اسلام چنین کینه‌ای دارند!

و یمکرون و یمکر الله! نمیدانید چقدر برای من جالب است که خداوند پس کله بعضی میزند تا اسم خودش را خودش غانت ghanet (یعنی هالک) بگذارد! اما گمان میکند قانت qanet است! و حال آنکه غانت است! قانت نزد خیال خودش، و غانت نزد خداوند! :

حسین! تعالیم دین مادری را از ذهنت خارج کن که بیشتر بر اعصابت مسلط شوی تا وقتی با حقایق قرآن روبرو شدی، آن را با دروغهای دین مادری مقایسه نکنی و زود جوش نیاوری بلکه بتوانی ادب گفتمان را رعیت نمایی و هی مجبور نشوی عذر خواهی کنی.
در فرهنگ قرآن، که یگانه مرجع دین الهی است، کلمه امی به معنای کسی می باشد که دینش مانند زبانش مادری است و پیرو هیچ کتاب آسمانی نیست.از آیات زیر بخوبی می توان معنای حقیقی امی را دریافت . همه آیات همراه با عنوان سوره و شماره آیه هستند تا درصورت نیاز به ترجمه ، برادران و خواهران عزیز شخصاً به ترجمه آیه مورد نظر رجوع نمایند .



فَإِنْحَاجُّوكَ فَقُلْ أَسْلَمْتُ وَجْهِيَ لِلَّـهِ وَمَنِ اتَّبَعَنِ ۗ وَقُللِّلَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَالْأُمِّيِّينَ أَأَسْلَمْتُمْ ۚ فَإِنْأَسْلَمُوا فَقَدِ اهْتَدَوا ۖ وَّإِن تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا عَلَيْكَالْبَلَاغُ ۗ وَاللَّـهُ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ ﴿آل عمران-٢٠﴾

آیا آنجا که می گوید به امیها و آنان که کتاب به ایشان داده شده بگو، منظورش این است که به سواد داران و بی سوادان بگو؟!
یا به اهل کتاب و مشرکین بگو؟ بسیاری از مترجمین من جمله مکارم شیرازی، فولادوند، انصاریان و غیره امیین را مشرکین ( بت پرستان) معنا کرده اند.

یا آنجا که می فرمایند :

هُوَالَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْآيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنكَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ ﴿جمعه/٢﴾

آیا منظور این است که از میان بی سوادان بیسوادی مثل خودشان را به رسالت برانگیخت یا از میان مشرکین یکی مثل خودشان؟

یا آنجا که می گوید:

وَمِنْأَهْلِ الْكِتَابِ مَنْ إِن تَأْمَنْهُ بِقِنطَارٍ يُؤَدِّهِ إِلَيْكَوَمِنْهُم مَّنْ إِن تَأْمَنْهُ بِدِينَارٍ لَّا يُؤَدِّهِ إِلَيْكَ إِلَّامَا دُمْتَ عَلَيْهِ قَائِمًا ۗ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا لَيْسَعَلَيْنَا فِي الْأُمِّيِّينَ سَبِيلٌ وَيَقُولُونَ عَلَى اللَّـهِالْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ ﴿آلعمران /75﴾

آیا منظور اهل کتاب این است که چون آنها بی سواد بودند می توان مالشان را پس نداد یا چون بت پرست بودند؟ مسلماً چون بت پرست بودند .
درواقع امیین به این خاطر بی سواد معنا شده که صفت پاک و منزه و بی عیب بودن پیامبر زیرسئوال نرود و این ویژگی فوق بشری در کنار سایر ویژگیهایی که او را از بشربودن جدا می کند ، حفظ شود. والا بسیاری از مفسرین و مترجمین به معنای حقیقی امی اذعان داشته اند.

وقتی خداوند خطاب به پیامبر می فرمایند:

مَا كُنتَ تَدْرِي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ( شوری/52)
منظور این نیست که نمی توانستی کتاب بخوانی بلکه منظور این است که دین و ایمان سرت نمی شد

یا وقتی می گوید:

وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ ۖ إِذًا لَّارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ ﴿٤٨عنکبوت﴾

منظور این نیست که قبلاً بی سواد بودی بلکه می گوید تو قبلاً کتاب آسمانی نخواندی و قرآن هم نوشته تو نیست و الا در سوره فرقان می خوانیم:

وَقَالُوا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ اكْتَتَبَهَا فَهِيَ تُمْلَىٰ عَلَيْهِ بُكْرَةً وَأَصِيلًا ﴿فرقان/5﴾
یعنی قوم پیامبر می گفتند این قرآن اساطیر گذشتگان است که شب و روز بر او می خوانند و او می نویسد.

حسن پیامبر در این بود که از ضلالت به هدایت رسید:

وَوَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدَىٰ(ضحی/7)
و آیا تو را گمراه نیافت سپس هدایتت نکرد؟

آخرين ويرايش ghanet ، Monday 11 September 2017 در 04:36AM.
ghanet حاضر نيست  
قديمي Monday 11 September 2017   #2412
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
نه عذر خواهی شما بنده را دلخوش می کند و نه بد و بیراه گفتن دوستانتان مأیوسم می سازد. اینجا محل مقدسی است، محل برخورد افکار است، درست نیست آن را با دشنام و حرفهای زشت آلوده کنیم، مثل این عده ای، که به اینجا می آیند تا فقط فحش و دشنام بدهند.
بگذار دشنام بدهند، من که خونم از پیامبر عزیز و نازنین رنگین تر نیست. بگذار بگویند: انک لمجنون، من با این دشنامها و و ناسازگوئیها از میدان به در نمی روم مگر اینکه خدا بخواهد.
نهایتش این است که با فحاشان وارد بحث نمی شوم و دشنامهایشان را نمی خوانم. من اکثر این مطالبی را که دوستانتان می نویسند نگاه نمی کنم چون می دانم جز فحش و ناسزا چیزی ننوشته اند.
وقتی جایی می‌تواند محل برخورد افکار باشد که طرفین حاضر باشند مطالب را به دور از تعصب بخوانند و بر روی آن تأمل و درباره آن گفت‌وگو کنند، نه همچون امثال مدعی که هرگاه می‌بینند جوابی ندارند، لیست سیاه درست کنند یا از این شاخه به آن شاخه بپرند. مدعی شعار خوب می‌دهد اما دریغ از اندکی شعور ...
مدعی اکثر مطالب را نمی‌خواند، نه به این خاطر که دشنام در آن است، بلکه به این خاطر که فهم آن را ندارد یا پاسخی برای آن ندارد.
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 4 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 11 September 2017   #2413
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
من در اینجا با شخصیتها ( چه حقیقی و چه خیالی) کاری ندارم و به هیچیک از آنها توهین نمی کنم بلکه فقط عقایدی را که به معیار قرآن باطل معرفی شده اند، با آیات قرآن مورد حمله قرار می دهم. اگر ضریحی را به تصویر می کشم و مردمی را که به گردش اعتکاف کرده اند نمایش می دهم ، قصدم توهین به مردمم و کسی که ضریح به او منسوب شده نیست. چون می دانم همین کسی که او را واسطه قرار داده ایم و از او حاجت می خواهیم و طلب شفاعت داریم، فردای قیامت دشمن سر سخت مان خواهد شد.
مدعی از همان ابتدا با توهین به عقاید دیگران شروع کرده و برای ادعاهای خود حتی یک دلیل واضح و روشن از قرآن نیاورده و هر آنچه که آورده، فقط به خیال خودش ارتباط با آیات داشته است.
آنچه واضح است این است که مدعی، یا آیات را متوجه نمی‌شود و یا اینکه خود را به این حالت زده تا مقاصد دیگری را دنبال کند.
بنده حتی در ابتدا خواستم تا با او بر سر روش برداشت از قرآن و فهم قرآن وارد گفت‌وگو شوم که پس از چند بار رفت و برگشت، وقتی که دید دارد گیر می‌افتد، فوری بنده را در لیست سیاه کذایی خود قرار داد و نسبت به نوشتار بنده، خود را به کوری زده است که البته نسبت به آنچه می‌پندارد که دارد به آن می‌نگرد نیز حقیقتاً کور است و یا خودش نمی‌داند و یا خود را به ندانستن زده است
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 3 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 11 September 2017   #2414
عبدالعلی69
عضو ثابت
 
نشان عبدالعلی69
 
تاريخ ثبت نام: Dec 2013
مكان: نعیم
پاسخ‌ها: 19,818
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

سابق دیدم تا آخر فرار کردید یجدونه مکتوبا را ترجمه کنید، هیهات! کینه شتری شنیدید؟ کینه عمیق طولانی را میگویند! بعضی نسبت به پیامبر اسلام چنین کینه‌ای دارند!

و یمکرون و یمکر الله! نمیدانید چقدر برای من جالب است که خداوند پس کله بعضی میزند تا اسم خودش را خودش غانت ghanet (یعنی هالک) بگذارد! اما گمان میکند قانت qanet است! و حال آنکه غانت است! قانت نزد خیال خودش، و غانت نزد خداوند! :
فرق غین و قاف
سلام علیکم ورحمه الله
این لامرکب معلوم نیست چی میزنه که ........
یا انچه اربابش شیطون بهش القا می کنه مینویسه اگه از اربابش بدتر نباشه
طفکی چه می دونه غین چیه وقاف ، تا بخواهید فرقش رو بدونه
__________________
اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء
عبدالعلی69 حاضر نيست  
تعداد 2 كاربر از عبدالعلی69 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
قديمي Monday 11 September 2017   #2415
saeed_s58
عضو ثابت
 
نشان saeed_s58
 
تاريخ ثبت نام: May 2008
پاسخ‌ها: 457
ارسال پيام توسط Yahoo به saeed_s58
ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟

باسمه تعالی
نقل قول:
در اصل توسط ghanet نوشته شده است نمايش نوشته
همانگونه که قبلاً زیاد خدمتتان عرض کرده ام، در قرآن صدها بار به حیات دنیا و آخرت اشاره شده، آنهم بدون اینکه برای فهم آن نیازی به تفسیر و توجیه باشد و مطلب کاملاً واضح و روشن است. اما در این کتاب الهی حتی یک بار هم به حیات برزخی اشاره نشده، و نتنها نشده بلکه وجود چنین حیاتی با آیات قرآن مغایر است. درباره حیاتی دیگر نیز تنها سئوال قوم پیامبراین است که چگونه استخوان های پوسیده دوباره احیاء می شوند، آنها کوچکترین سئوالی درباره برزخ نمی پرسند. این موضوع مهم، معتقدین حیات برزخی را بر آن داشته تا هر طوری شده آیاتی پیدا کنند که بتوان با توجیه و تفسیر، مفهوم حیات برزخی را از دل آن بیرون آورد. در این باره یکی از مهمترین آیاتی که از آنها حیات برزخی را نتیجه می گیرند، آیات 169 تا 171 آل عمران است:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
کسانی را که در راه خدا کشته شده اند اموات و جماد به حساب نیاورید بلکه آنها زنده هستند و در پیشگاه الهی روزی مندند.

فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
بواسطه آنچه خداوند از فضل خویش به آنها بخشیده خوشحالند و به همراه کسانی( از برادران دینی خود) که نمرده اند شادمانند چون دیگر نه ترسی دارند و نه اندوهگین می شوند.

يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ
شادمانی آنها از بابت احسان و نعمتی است که خداوند برایشان ارزانی داشته و اینکه خداوند پاداش مومنین را از بین نمی برد.

حالا شما خودتان قضاوت کنید،آیا از این آیات می توان به حیات موهوم برزخی رسید؟!
برزخ فقط جایگاهی برای مردگان خموش است که مخترعین آن، هرچه خواستند و بافتند به این زبان بستگان، تحمیل و تلقین نمایند و لب نگشایند.



طبیعی است که وقتی کسی نخواهد ببیند، نمی‌بیند. مدعی تا کنون حتی یک دلیل واضح و روشن بر نفی و نبودن نیاورده و مرتباً از بحث فرار می‌کند.
او تا کنون هیچ موردی از مغایرت را اثبات نکرده و بنای استدلال هم ندارد.
پیش از هر گونه استدلالی، مفهومی را موهوم می‌خواند و به عقاید دیگران بدون هیچ حجت آشکاری توهین می‌کند و این، روال او از ابتدای بحث بوده و یا کر و کور است یا اینکه خود را به کری و کوری زده و علی ای حال کوردلی خود را اصرار دارد که به همه ثابت نماید.
saeed_s58 حاضر نيست  
تعداد 4 كاربر از saeed_s58 بابت نوشتن اين پست تشكر كرده‌اند :
گفتگوي بسته شده

Bookmarks


كاربراني كه در حال مشاهده اين گفتگو هستند : 1 (0 عضو 1 ميهمان)
 
ابزار گفتگو

قوانين ارسال نوشته
شما نمی توانید سرنگار جدید ارسال نمائید.
شما نمی توانید پاسخ ارسال کنید.
شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
شما نمی توانید نوشته های خود را ویرایش نمائید

کدتالار روشن هست
شكلكهاروشن هستند
[IMG]کد روشن هست
كد HTML خاموش هست

پرش به تالار مورد نظر


كليه زمانها +3.5 نسبت به گرينويچ . هم اكنون ساعت 01:05PM مي‌باشد.


© کليه حقوق براي باشگاه جوانان ايراني محفوظ است .
قوانين باشگاه
Powered by: vBulletin Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Theme & Persian translation by Iranclubs technical support team
اين وبگاه صرفا خدمات گفتمان فارسي بر روي اينترنت ارائه مي‌نمايد .
نظرات نوشته شده در تالارها بعهده نويسندگان آنهاست و لزوما نظر باشگاه را منعكس نمي‌كند
no new posts