بازگشت به عقب   باشگاه جوانان ایرانی / تالار گفتمان ایرانیان > فهرست اعضاء

نکات

عبدالعلی69 عبدالعلی69 الأن بر روي خط است

عضو ثابت

پیام های بازدیدکنندگان

نمایش پیام های کاربران 1 به 10 از 72
  1. عبدالعلی69
    Monday 15 January 2018
    عبدالعلی69
    ممنون ومتشکر جزاک لله خیرا بله اصطلاح سقیفه گردان بهتره تا سقیفه ساز
  2. tablooaraz
    Wednesday 10 January 2018
    tablooaraz
    در حال حاضر دنیای اینترنت و وب بسیار گسترده شده است و مردم جهان حالا مدت زیادی از زمان خود را در اینترنت سپری میکنند.
    در این وضعیت نقش طراحی سایت به عنوان معماران اصلی این دنیا بسیار مهم و پررنگ است. حال طراحی و معماری این دنیای تکنولوژی دارای اصول و قوانین مشخصی است که تمامی طراحان وب باید آن را رعایت کنند. مسئله مهمی که تمامی طراحان وب بایستی به آن توجه داشته باشند این است که یک وب سایت خوب به طرح گرافیکی زیبا و مناسب با زمینه فعالیت وب سایت و بدون پیچیدگی همراه با منوی کاربردی و چیدمان صحیح اطلاعات نیازمند است. یکی از مسائل مهم در طراحی وب سایت بررسی املای مطالب وب سایت است. دقت کنید که وجود غلط املایی در مطالب یکی از بدترین نکات در طراحی وب سایت به شمار میرود. در کنار این که اطلاعات نبایستی غلط املایی داشته باشند ، میزان غنی بودن اطلاعات وب سایت نیز بسیار مهم است. دقت کنید هر چه قدر وب سایت شما از نظر ظاهری زیبا باشد اما دارای محتوای باارزشی نباشد بازدیدکنندگان وب سایت دیگر تمایلی برای بازگشت به سایت ندارند.
  3. luhan9x
    Sunday 4 June 2017
    luhan9x
    Tham khảo bài liên quan: http://suckhoetoday.com/threads/5140...9922#post59922
    525340916
  4. luhan9x
    Sunday 4 June 2017
    luhan9x
  5. yenhong0286
    Thursday 1 June 2017
    yenhong0286
    Tỏi không chỉ là dòng gia vị thông thường mà nó còn tồn tại công dụng giống như một loại thuốc kháng sinh, làm tăng hệ miễn dịch của thân thể, giúp phụ nữ giảm được nguy cơ mắc các chứng bệnh do vi sinh vật hay virus tấn công. hơn thế, tỏi còn là chất “xúc tác” giúp cho vết thương mau lành, hạn chế khả năng viêm. Tham khảo: http://iblogyeuxa.blogspot.com/2017/...oi-toi-en.html 149790191
  6. yenhong0286
    Thursday 1 June 2017
    yenhong0286
    Củ tỏi được sử dụng thường thấy trong đời sống thường xuyên của con người. Từ xa xưa đời, con người đã biết dùng tỏi đen để chữa bệnh như nhỏ nước tỏi vào mũi để chống cúm, nhỏ mũi cho gà để trị liệu và phòng tránh bệnh... Xem thêm chủ đề tham khảo: tỏi 153392493
  7. yenhong0286
    Thursday 1 June 2017
    yenhong0286
    Tỏi đen được coi là một loại gia vị thường được biết đến với lợi ích đem lại rất đông ích lợi cho sức đề kháng con người. tuy nhiên, ăn tỏi đen cũng như các thức ăn khác có khả năng mang đến các mối nguy hiểm cho sức khỏe nếu ăn không đúng cách. Tham khảo chủ đề liên quan: ptrietlongtangoc.blogspot.com 168140694
  8. yenhong0286
    Thursday 1 June 2017
    yenhong0286
    Củ tỏi gây kích ứng hệ tiêu hóa: Allicin trong tỏi cũng có thể gây kích thích hoặc thậm chí gây tổn hại đến đường tiêu hóa. Do đó, chỉ nên ăn vừa đủ, chưa thể lạm dụng ăn nhiều củ tỏi sống và nếu bị nghi vấn hệ tiêu hóa bị kích thích, hãy tìm hiểu ý kiến bác sĩ. Tham khảo: https://hndaynghetrangdiem.blogspot.com 161393214
  9. luhan9x
    Wednesday 31 May 2017
    luhan9x
    củ tỏi tươi đã giỏi cho sức đề kháng, sau quá trình đã lên men 50-60 ngày ở độ nóng thích hợp, củ tỏi tươi chuyển hóa thành củ tỏi cùng những thành tố chống ô xi hóa cực cao, giúp đỡ chữa trị và phòng ngừa các bệnh ung thư rất chất lượng.Công dụng của tỏi được các chuyên gia về y tế, hóa học gọi với cái tên “Thần dược của cuộc sống” . tỏi đen là 1 trong những dược chất quý được so sánh cao hơn cả Sâm, linh chi, nhung hươu,….. vì tính dược lý quý báu của chúng.
    Tham khảo thêm: http://vkyniemtuoitho.blogspot.com/2...m-lanh-tu.html
    419728284
  10. luhan9x
    Tuesday 30 May 2017
    luhan9x
    Tỏi chữa bệnh gì : Giúp đảm bảo gan
    củ tỏi có lợi ích có khả năng kìm chế được những lipid peroxidase trên gan bị tổn thương, chống oxy hóa,và bảo đảm an toàn cấu tạo của gan. các thành phần allicin ở trong tỏi sẽ làm cho những tế bào giả độc trong gan tốt hơn.

    Tham khảo chủ đề liên quan: http://iblogyeutham.blogspot.com/201...ng-toi-ra.html
    464300980

درباره من

  • درباره عبدالعلی69
    مکان
    نعیم
    جنسيت
    مرد
  • امضا
    اللهم صل علی محمد وآ ل محمد وعجل فرجهم والعن من عاداهم
    اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها والسر المستودع فیها ان تصلی علی محمد وآل محمد
    قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم :عنوان صحیفة المؤمن حب علی بن ابی طالب علیه السلام
    یا مرتضی علی مددی" وهوالعلی العظیم "1001 ,اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد وآخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا بعدد ما احاط به علمک وبعدد فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام وبعدد رذائل اعدائه
    اللهم العن قاتلی فاطمة الزهراء

آمار

جمع نوشته‌ها
پیام های بازدیدکنندگان
روزنوشت (وبلاگ)
اطلاعات عمومی
  • آخرين فعاليت: 14 دقيقه پيش
  • تاريخ ثبت نام: Saturday 14 December 2013

اطرافیان

نمایش 1 تا 8 از 8 آشنایان
  • noorolanvar
    • noorolanvar حاضر نيست
  • P E Y M A N
    • P E Y M A N حاضر نيست
  • Zaynab
    • Zaynab
    • تموم دنیا پیش آرزوی من حقیره!
    • Zaynab حاضر نيست
  • ZYGORAT
    • ZYGORAT حاضر نيست
  • علوی
    • علوی
    • اللهمَّ العن اولَ ظالم ظلمَ حقَّ محمد و ال محمد و اخِرَ تابِع له علی ذالکَ
    • علوی حاضر نيست
  • غلامعلی80
    • غلامعلی80 حاضر نيست
  • مبلغ
    • مبلغ حاضر نيست
    • ارسال پيام توسط Yahoo به مبلغ
  • مقداد
    • مقداد
    • همسایه حضرت معصومه سلام الله علیها و علی اخیها
    • مقداد حاضر نيست

اشاره

Thursday 19 March 2020
07:23AM - عبدالعلی69 از Fari در ج: شهادت وجود مقدس موسی بن جعفر علیهما السلام تسلیت نام برد
...borrhan2 @dinclass Fariadras
Sunday 13 October 2019
07:56AM - عبدالعلی69 از kha در ج: لبیک یا حسین علیک سلام الله وصلوات الله نام برد
:smile07::smile07::smile...
Tuesday 17 September 2019
11:22PM - عبدالعلی69 از velayat در علت منع لعن یزید؛ تا به کودتاگران سقیفه نرسه نام برد
...ر از کانال velayat_beraat) https://u...
Tuesday 21 May 2019
05:56AM - عبدالعلی69 از fatem در ج: کریم آل الله امام ثار الله نام برد
...::smile07::smile07: fatemyeh_ValiAsr
Friday 18 January 2019
02:52PM - عبدالعلی69 از Hussein در ج: به نیت سلامتی وظهور وفرج صاحب العصر والزمان صلوات نام برد
...قه_کبری ؟! HusseinWahid
02:51PM - عبدالعلی69 از Hussein در ج: یا علی نام برد
...قه_کبری ؟! HusseinWahid
Friday 2 February 2018
03:24PM - عبدالعلی69 از info در ج: ***هستی هست جلوگاه خال گونه توست عزیز زهراء*** نام برد
... بفرمایید. info_feghahat http://th...
03:24PM - عبدالعلی69 از hoj در ج: ***هستی هست جلوگاه خال گونه توست عزیز زهراء*** نام برد
...جره فقاهت hojre_feghahat
Wednesday 17 January 2018
12:07AM - عبدالعلی69 از hoj در ج: 28 ربیع الثانی سالروز درگذشت بزرگ مدافع حریم تشیع ، صاحب کتاب بی‌نظیر "الغدیر" ، فخر شیعه ، علامه امینی نام برد
... فقاهت hojre_feghahat
Sunday 3 December 2017
12:12AM - عبدالعلی69 از mohseni در ج: یا علی نام برد
...وت - لبنان mohseniyyeh تلنگری ب...
12:11AM - عبدالعلی69 از mohseni در ج: شهادت محسن بن علی علیهما السلام تسلیت نام برد
...وت - لبنان mohseniyyeh تلنگری ب...
12:11AM - عبدالعلی69 از mohseni در ج: اشلره ای به توطئه های کودتا چیان سقیفه وشهادت خاتم الانبیاء صلوات الله علیه واله وسلم نام برد
...وت - لبنان mohseniyyeh تلنگری ب...
12:10AM - نوشته های حذف شده
12:09AM - عبدالعلی69 از mohseni در ج: به نیت سلامتی وظهور وفرج صاحب العصر والزمان صلوات نام برد
...وت - لبنان mohseniyyeh تلنگری ب...
12:08AM - عبدالعلی69 از mohseni در ج: به نیت سلامتی وظهور وفرج صاحب العصر والزمان صلوات نام برد
...وت - لبنان mohseniyyeh تلنگری ب...
Sunday 12 November 2017
06:28PM - عبدالعلی69 از sha در ج: گر فاطمه نبود احمد وحیدری نبود نام برد
...لیه السلام shameyaghin یک ماج...
06:28PM - عبدالعلی69 از sha در ج: به نیت سلامتی وظهور وفرج صاحب العصر والزمان صلوات نام برد
...لیه السلام shameyaghin یک ماج...
06:27PM - عبدالعلی69 از sha در ج: یا زهرا نام برد
...لیه السلام shameyaghin یک ماج...
06:26PM - عبدالعلی69 از sha در ج: دین مادری؛ حق یا ناحق؟ نام برد
...لیه السلام shameyaghin یک ماج...
06:26PM - عبدالعلی69 از sha در ج: یا علی نام برد
...لیه السلام shameyaghin یک ماج...

نقل قول

Sunday 29 March 2020
11:36PM - عبدالعلی69 گفتاری از کنجکاو1 در ج: انکار شرک نقل کرد
من خواستم در باره آ...
05:53PM - علوی گفتاری از عبدالعلی69 در ج: علت پدر کشته گی غانت کنجکاو وهابیت با الله ورسول الله صلی الله علیه واله وسلم چیست؟ نقل کرد
میخاستم این ایه شریفه...
05:50PM - علوی گفتاری از عبدالعلی69 در ج: سوال بسیار ساده از جناب کنجکاو ( شاید جواب بدهد )!!! نقل کرد
خدا روطفلکی قبول ندار...
04:05PM - عبدالعلی69 گفتاری از علوی در ج: سوال بسیار ساده از جناب کنجکاو ( شاید جواب بدهد )!!! نقل کرد
و هنوزم نمی گوین...
03:50PM - علوی گفتاری از عبدالعلی69 در ج: علت پدر کشته گی غانت کنجکاو وهابیت با الله ورسول الله صلی الله علیه واله وسلم چیست؟ نقل کرد
:smile07:عزیز دل بردار تو...
Friday 27 March 2020
11:33PM - عبدالعلی69 گفتاری از علوی در ج: علت پدر کشته گی غانت کنجکاو وهابیت با الله ورسول الله صلی الله علیه واله وسلم چیست؟ نقل کرد
تنها دلیل توهم م...
09:13AM - علوی گفتاری از عبدالعلی69 در ج: انکار شرک نقل کرد
ازکی تا حالا جوجه شغا...
09:09AM - علوی گفتاری از عبدالعلی69 در ج: انکار شرک نقل کرد
اگر تمام آیات قرآن را ...
Thursday 26 March 2020
01:57PM - عبدالعلی69 گفتاری از کنجکاو1 در ج: علت پدر کشته گی غانت کنجکاو وهابیت با الله ورسول الله صلی الله علیه واله وسلم چیست؟ نقل کرد
یعنی چون ترجمه نکر...
12:21PM - کنجکاو1 گفتاری از عبدالعلی69 در ج: علت پدر کشته گی غانت کنجکاو وهابیت با الله ورسول الله صلی الله علیه واله وسلم چیست؟ نقل کرد
تمامی کلماتت پدر کشتگ...
11:45AM - عبدالعلی69 گفتاری از کنجکاو1 در ج: علت پدر کشته گی غانت کنجکاو وهابیت با الله ورسول الله صلی الله علیه واله وسلم چیست؟ نقل کرد
اگر راست می گویی فق...
06:49AM - عبدالعلی69 گفتاری از @mohsen@ در ج: علت پدر کشته گی غانت کنجکاو وهابیت با الله ورسول الله صلی الله علیه واله وسلم چیست؟ نقل کرد
دوست گرامی به عق...
06:45AM - عبدالعلی69 گفتاری از @mohsen@ در ج: علت پدر کشته گی غانت کنجکاو وهابیت با الله ورسول الله صلی الله علیه واله وسلم چیست؟ نقل کرد
با سلام خدمت شما...
Wednesday 25 March 2020
08:57PM - علوی گفتاری از عبدالعلی69 در ج: انکار شرک نقل کرد
اگر واقعا بدنبال جواب...
Tuesday 24 March 2020
07:45AM - عبدالعلی69 گفتاری از کنجکاو1 در ج: انکار شرک نقل کرد
اگر واقعا بدنبال ج...
07:17AM - کنجکاو1 گفتاری از عبدالعلی69 در ج: انکار شرک نقل کرد
نام مبارک قران هست که ...
Monday 23 March 2020
06:53PM - علوی گفتاری از عبدالعلی69 در ج: انکار شرک نقل کرد
نام مبارک قران هست که ...
02:27PM - علوی گفتاری از عبدالعلی69 در ج: انکار شرک نقل کرد
اللَّهُ نَزَّلَ أَحْ...
Sunday 22 March 2020
03:54PM - عبدالعلی69 گفتاری از کنجکاو1 در ج: انکار شرک نقل کرد
وَلَقَدْ أَرْسَلْ...
03:14PM - عبدالعلی69 گفتاری از کنجکاو1 در ج: معنای تمسک به قرآن ، نفی سنت نیست نقل کرد
از این پستها چنین م...

دیوارۀ کاربر

عبدالعلی69 به سرنگار انکار شرک پاسخ داد.
"
نقل قول:
در اصل توسط کنجکاو1 نوشته شده است نمايش نوشته
من خواستم در باره آیه گفتگو کنیم که به نتیجه برسیم اما مثل اینکه فقط معنی آیه برای شما مهم است اما این را خوب می دانم که چنین نیست

إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ﴿۵۵﴾
ولی شما تنها خدا و رسولش و مومنینی هستند که نماز می خوانند( یعنی از کتاب آسمانی و دین حق آگاهند) و زکات می دهند در حالی که مطیع امر پروردگارشان هستند و از روی اکراه و نفاق و ریا چنین نمی کنند.



وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ ﴿۵۶﴾
و هر كس خدا و پيامبر او و كسانى را كه ايمان آورده‏ اند ولى خود بداند [پيروز است چرا كه] حزب خدا همان پيروزمندانند (۵۶)
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُوًا وَلَعِبًا مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَالْكُفَّارَ أَوْلِيَاءَ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ﴿۵۷﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد كسانى را كه دين شما را به ريشخند و بازى گرفته‏ اند [چه] از كسانى كه پيش از شما به آنان كتاب داده شده و [چه از] كافران دوستان [خود] مگيريد و اگر ايمان داريد از خدا پروا داريد (۵۷)
وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُونَ ﴿۵۸
و هنگامى كه به نماز مى‏ خوانيد آن را به مسخره و بازى مى‏ گيرند زيرا آنان مردمى‏ اند كه نمى‏ انديشند (۵۸)
کدوم یهودی اینطور ترجمه کرده در حال رکوع را "

16 دقيقه پيش

عبدالعلی69 به سرنگار ابن عربی ناصبی عامی متعصب پاسخ داد.
"
پیرو مطلب قبل ::

نقد_ابن_عربی

در عرفان ابن عربی تمام مذاهب بر حقند!!


عقد الخلائق في الإله عقائدا * وأنا شهدت جميع ما اعتقدوه.
مردم درباره خداوند عقاید گوناگونی دارند و من به همه‌ی آنها معتقدم.!!
الفتوحات المکیة، ج۳، ص۱۳۲ - دار صادربیروت.

البته در برخی نسخ‌ها نیز به این صورت نقل شده:

عقد الخلائق فى الإله عقائدا * و أنا اعتقدت جميع ما اعتقدوه‏

شرح فصوص الحكم(الجامى)، ص۲۶۶
كتاب الوجود، ص۹۸
نظرية وحدة الوجود بين ابن عربى و الجيلى، ص۴۵۷
من ائمة الموحدين ابن عربى، ص۵۰

علامه ملامحمد طاهر قمي رحمة‌الله می‌نویسد:
بلکه به اعتقاد باطل این طایفه بت‌پرستان تمام خدا پرستانند شبستری که از مریدان و پیروان محيي الدين است در گلشن راز گفته:
ملمان گر بدانستی که بت چیست * بدانستی که دین در بت پرستی‌ست
شك نیست دراینکه صاحبان این اقوال مشركان و زنديقانند.
تحفه الاخیار، ص۷۳-۱۵۹-۱۶۰
"

7 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار مولوی ، عامی متعصب پاسخ داد.
"
دکتر قاسم غنی (از مورخین تصوف): در نظر عارف کامل، دیانت اسلام با بت‌پرستی یکسان است!

وی می‌نویسد:
در نظر عارف کامل همه ادیان و مذاهب یکسانند و برای هیچ یک ترجیحی قائل نیست. یعنی دیانت اسلام با بت‌پرستی یکسان است و کعبه و میخانه و صمد و صنم یکی است و صوفی پخته هیچ وقت ناظر به این نیست که انسان پیرو چه مذهبی است یا صورت عبادت او چیست.
تصوف واقعی هیچ وقت زیر بار تعصب و تحزّب فرقه‌‌ای بر فرقه‌ی دیگر نمی‌‌رود و از جنگ هفتاد و دو ملت دوری می‌‌جوید.. پس همه چیز را دوست دارد و هیچ عقیده‌‌ای را غلط نمی‌‌شمارد و اختلاف مذاهب را اختلاف در رنگ و صورت می‌‌شمارد و صلح کلّ می‌‌طلبد.
تمام فرق و مذاهب در چشم عارف در حکم نردبان است که به مدد آن می‌خواهد بالا برود، همین که بالا رفت دیگر با نردبان کاری ندارد و بدون دلبستگی و علاقه و تعصب آنرا رها می کند. به قول مولانا رومی: عارف مذهب مخصوصی ندارد بلکه خدا مذهب اوست.
تاریخ تصوف در اسلام، ج۲، ص۹۸۳و۹۸۵و۹۸۶و۹۸۹

اعتقاد ابن‌عربی به وحدت ادیان (https://t.me/borrhan/39286?single)


"

7 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار مولوی ، عامی متعصب پاسخ داد.
"
آیین مولوی!

اعتقاد مولوی به وحدت ادیان و صُلحِ کل!!


مولوی می‌گوید من با هفتاد وسه مذهب یکی ام!!

جناب عبدالباقی گولپینارلی ،
(۱۹۰۰–۱۹۸۲م) استاد دانشگاه و پژوهشگر ادبیات و مولوی پژوه ، می‌نویسد:
«مولانا سراج الدين قونوی صاحب صدر و بزرگ وقت بوده اما با خدمت مولوى خوش نبوده. پيش وى تقرير كردند كه مولانا گفته است كه من با هفتاد و سه مذهب يكى‌ام. چون صاحب غرض بود، خواست كه مولانا را برنجاند و بى‌حرمتى كند. يكى را از نزديكان خود كه دانشمند بزرگ بود، فرستاد كه بر سر جمعى از مولانا بپرس كه تو چنين گفته‌اى‌؟ اگر اقرار كند او را دشنام بسيار بده و برنجان. آن كس بيامد و برملا سؤال كرد كه شما چنين گفته‌ايد كه من با هفتاد و سه ملت يكى‌ام‌؟ گفت: بله من گفته‌ام. آن كس زبان بگشاد و دشنام و سفاهت آغاز كرد. مولانا بخنديد و گفت: من با اين نيز كه تو مى‌گويى يكى‌ام.»

سجده کردن مولوی بر دو تن از کُفار:

«روزی راهبی از قسطنطنیه به قونیه آمد و گذر وی بر مولوی افتاد. برای احترام، سه بار بر مولوی سجده کرد و هربار که سر برداشت، مولوی را مقابلش به سجده دید!» یا در نقل دیگری «روزی مولوی قصابی ارمنی را ملاقات کرد و هفت بار بر او سجده کرد!»

مولانا جلال الدین زندگی، فلسفه ، آثار و گزیده ای از آنها

و خلاصه اینکه مولوی دین را انسانیت میدانسته نه اعتقاد به دین و مذهب! لذا به تمام ادیان و مذاهب و باورها احترام میگذاشت!!!

لازم به ذکر است این عقیده مولوی با روایت «افتراق امت» که جمیع مسلمین به تواتر از رسول خدا صلوات الله علیه وآله نقل کرده‌اند در تضاد آشکار است!!



"

7 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار معنای امی پاسخ داد.
"
http://www.iranclubs.org/forums/show...65#post2296165
پست 145

نقل قول:
در اصل توسط فاطمه ابراهيمي عایشه یزیدی ..............نوشته شده است http://www.iranclubs.org/forums/imag...s/viewpost.gif
اتفاقا همین آیه ی اخیر اثبات در این است که اهل کتاب آسمانی نبوده و بدان نمی نوشته.و این همان تاکید بر " امی " بودن محمد یعنی "غیر اهل کتاب" بودنش است نه بیسوادی!

بلکه دلیل است که او قبل از نبوت هرگز بر کتاب و آیینی نبوده و نویسندگی نمی کرده.

اما اگر نویسنده نبودن محمد را بر وجه عام بگیریم یعنی بگوییم او هیچ چیزی نمی نوشته نه نویسندگی کتاب مقدس و نه غیرش باز هم این امر به " قبل " نسبت داده شده نه بعد از بعثت یعنی او قبل از بعثت نمی نوشته است.
hosyn


۱- مرجع ضمیر در (تخطه) حرف شما را رد میکند، میفرماید: تو قبلا نوشته‌ای را نمیخواندی و نوشته‌ای را با دستت نمینوشتی، اگر تلاوت کتاب به معنای کتاب آسمانی و اهل کتاب آسمانی بودن بود چه نیازی بود که بفرماید تو با دستت آن کتاب آسمانی را استنساخ نمیکردی! دقت کنید که مرجع ضمیر (ه) در (تخطه) دقیقا همان کتاب در (من کتاب) است.

۲- در آیات شریفه غیر از کاربرد کتاب برای کتاب سابق بر خلق و نیز کتاب اعمال، موارد بسیاری برای کتاب آسمانی به کار رفته که غالبا با الف و لام است، نه تنوین تنکیر، یعنی اگر مقصود کتاب آسمانی بود میفرمود: و ما کنت تتلوا من قبله من الکتاب، کما اینکه در آیه شریفه فسئل الذین یقرؤن الکتاب من قبلک، اینچنین آمده، و کذا و قالت الیهود لیست النصاری علی شیء و قالت النصاری لیست الیهود علی شیء و هم یتلون الکتاب، اینجا الف و لام عهد برای اشاره به اینکه نحوه کتاب چیست لازم است.

۳- غیر از موارد کاربرد سه گانه کتاب که عرض کردم، در قرآن کریم واژه کتاب برای نوشته معمولی که هیچکدام از آنها نیست به کار رفته است: آیا چه کسی احتمال میدهد در آیه شریفه: و لا تعزموا عقدة النکاح حتی یبلغ الکتاب اجله، منظور کتاب آسمانی یا کتاب لوح محفوظ یا کتاب اعمال باشد؟! و یا در آیه مبارکه از زبان حضرت سلیمان اذهببکتابیهذا، و یا از زبان بلقیس: القي الیّکتابکریم؟! همه موارد چهارگانه را بگذارید کنار آیه شریفه: و ما کنت تتلوا من قبله منکتاب، و سپس به مردم عرب بلکه به اطفال عرب‌زبان نشان دهید ببینید از ۱۰۰ نفر چند نفر احتمال میدهند که منظور از کتاب در این آیه کتاب آسمانی است؟! آیا چه کسی احتمال میدهد در آیه شریفه یوم نطوی السماء کطی السجلللکتب، منظور کتاب آسمانی باشد؟! یا کتاب لوح محفوظ یا کتاب اعمال؟!

۴- اگر مقصود از (من کتاب) کتاب آسمانی بود و مقصود نفی اهل کتاب بودن بود هیچ نیازی به ذکر (و لا تخطه بیمینک) نبود، چون اهل کتاب بودن منوط به نوشتن نبود، و در آیه شریفه میفرماید: و منهم امیون لا یعلمون الکتاب الا امانی، که خود توضیح امی بودن است که (در یک وجه) نمیتوانستند بنویسند اما میتوانستند بخوانند، و در عین حال آنها از اهل کتاب بودند.

۵- و از همه مهمتر قرینه اذا لارتاب المبطلون است، چرا شک میکردند؟ چون اگر خواندن و نوشتن میدانستی میگفتند این قرآن را از دیگری توسط خواندن و نوشتنت استنساخ کرده‌ای، اما همه میدانند تو نه خواندن متن میدانستی و نه نوشتن متن، ولی اکنون میخوانی چیزی را که بر حسب عادت جز با قدرت بر خواندن و نوشتن ممکن نیست، اما اگر منظور اهل کتاب بودن باشد اصلا جای شک نبود، آیا اگر حضرت اهل کتاب بودند نمیتوانستند پیامبر شوند و قرآن بر ایشان نازل شود؟ آیا انبیاء بنی اسرائیل که خود جزء جمعیت اهل کتاب بودند نمیتوانستند پیامبر شوند؟ این چه شکی است که اذا لارتاب المبطلون؟
.
"

7 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار دون الله ؟! پاسخ داد.
"
پست 2541
http://www.iranclubs.org/forums/show...94#post2355494


نقل قول:
در اصل توسط ghanet غانت هالک مزدور منافق ........نوشته شده است http://www.iranclubs.org/forums/imag...s/viewpost.gif
حسین! تو عادت داری وقتی سوتی می دهی یه چند روزی ول می کنی تا آبها که از آسیاب افتاد دوباره بر می گردی روز از نو ، روزی از نو. آخرین بار که سوتی دادی درباره ملائکه و خوشگلها و چه می دانم از این حرفها بود. یه چند روزی سر کردی زیر آب بعد دوباره پیدات شد.
این بار هم چون پاسخی از شما دریافت نکردم، گفتم شاید طبق روال ول کردی رفتی، من هم بحث مربوط به امی را ختم کردم، حالا اگر دوست داری دوباره شروع کنی باید اول پاسخ پستهای گذشته را بدهی:
hosyn
هر چه شما بگوئی قبول دارم، مشکلی نیست! آمدم دیدم یک کاربر دیگر بحث با شما آغاز کرده! و میگوید: بنده پستهای کوتاه مینویسم!! با خود گفتم: شاید نمیتواند همزمان پستهای طولانی بنویسد، خوب! ناچار یکی باید مختصر باشد!

قصد داشتم تمام پستهای شما را به ترتیب پاسخ دهم، ولی این دفعه آمدم دیدم ختم کلام نوشتید! من هم از ختم شروع کردم!! هر چند وقتی دیدم جواب دادید تعجب کردم، چون گفتید اسناد شما همه را زمین‌گیر کرده، و کس نیاید به جنگ افتاده! حسین اگر چند کلمه جواب داده، خلاصه زمین‌گیر روی زمین افتاده است! حرفی ندارد تا شما مجبور شوید جواب به او بدهید! زمین‌گیر افتاده، لایق جواب نیست تا به خودتان زحمت جواب بدهید!

به هر حال از همین پست اخیر شروع میکنم و اگر خداوند متعال مشیت قاهره‌اش تعلق گرفت بقیه را هم بررسی میکنم.

نقل قول:
در اصل توسط ghanet غانت هالک مزدور منافق ........ نوشته شده است http://www.iranclubs.org/forums/imag...s/viewpost.gif

اینهمه پیامبر را ول کردی رفتی سراغ جرجیس؟!

خیلی خب من هم از همین جرجیس برات آیه می آورم که ادعای شما را باطل می سازد:

نقل قول:
الدر المنثور جلد 8 صفحه 152
قَوْله تَعَالَى: {هُوَ الَّذِي بعث فِي الْأُمِّيين رَسُولا مِنْهُم} الْآيَة
أخرج عبد الرَّزَّاق وَعبد بن حميد وَابْن جرير وَابْن الْمُنْذر عَن قَتَادَة فِي قَوْله: {هُوَ الَّذِي بعث فِي الْأُمِّيين رَسُولا مِنْهُم} الْآيَة قَالَ: كَانَ هَذَا الْحَيّ من الْعَرَب أمة أُميَّة لَيْسَ فِيهَا كتاب يقرأونه فَبعث الله فيهم مُحَمَّدًا رَحْمَة وَهدى يهْدِيهم بِهِ

قسمت قرمز، بر خلاف آنچه شما نوشته اید دارد می گوید از میان عرب یا از عربها، جماعتی امی بودند نه اینکه العرب = امی = مکّي.



نقل قول:
الدر المنثور جلد 1 صفحه 343
وَأخرج أَبُو دَاوُد فِي ناسخه عَن ابْن عَبَّاس قَالَ: أول مَا نسخ من الْقُرْآن الْقبْلَة وَذَلِكَ أَن مُحَمَّدًا كَانَ يسْتَقْبل صَخْرَة بَيت الْمُقَدّس وَهِي قبْلَة الْيَهُود فَاسْتَقْبلهَا سَبْعَة عشر شهرا ليؤمنوا بِهِ وليتبعوه وليدعوا بذلك الْأُمِّيين من الْعَرَب


الامیین من العرب یعنی چه؟ یعنی بی دینهای عرب یا بگو بی دینهای مکه که کتاب آسمانی نداشتند تا اینکه خداوند رسول الله را مبعوث داشت تا برایشان کتاب آسمانی بیاورد.
سعی نکن دوباره بپیچونی که از همین جرجیس برات صدتا آیه دیگر می آورم

hosyn
دوست گرامی، اگر میخواهیم سراغ جرجیس (قتاده) برویم شرط اولش این است که عربی بلد باشیم و حرف او را بفهمیم! بیایید تا ببینیم او چه میگوید؟! شما (من) در کلام او را برای تبعیض گرفتید و حالت توصیف به (من العرب) دادید، و معنا کردید:

قتاده میگوید: آیه شریفه که میفرماید: خدای سبحان در امّیین پیامبری از آنها مبعوث کرد،، این گروه از عرب، أمّتی بودند أمّي، در آنها کتابی نبود که آن را بخوانند، پس خدای سبحان پیامبر اسلام را در بین آنها مبعوث فرمود الخ

اما (من) در کلام او میتواند برای بیان جنس باشد، و (من العرب) خبر اول، و (أمّة أمّیة) خبر بعد خبر باشد، و بنابر این سخن او دقیقا میتواند عین همان چیزی که من گفتم را بگوید:
قتاده میگوید: آیه شریفه که میفرماید: خدای سبحان در امّیین پیامبری از آنها مبعوث کرد،، این گروه، از عرب بودند(فرزندان اسماعیل)، أمّتی بودند أمّي (ساکن مکة)، (و چون در مکه بودند از زمان حضرت اسماعیل ع دربین آنها کتاب آسمانی نازل نشده بود، بر خلاف فرزندان حضرت ابراهیم از طریق اسحاق، که قبلا توضیح دادم تورات و انجیل در بین آنها نازل شده بود) در آنها کتابی نبود که آن را بخوانند، پس خدای سبحان پیامبر اسلام را در بین آنها مبعوث فرمود الخ


ببینید دقیقا میگوید: عرب که فرزندان ابراهیم ع از طریق اسماعیل ع بودند، کتاب آسمانی بین آنها نازل نشده بود، و لذا نامی نداشتند جز: أمّي، یعنی ساکنین أمّ القری از فرزندان ابراهیم ع، یعنی مکّيون.


و عبارت ابن عباس در نقل دوم شما، روشن‌تر است، میگوید: اول چیزی که از قرآن نسخ شد، امر قبله بود، و حکمت آن این بود که ابتدا جلب نظر یهود(فرزندان اسحاق که اهل کتاب بودند) شود، و ۱۷ ماه به طرف بیت المقدس (قبله اهل کتاب در سرزمین کنعان) نماز خواندند تا عده‌ای از یهود ایمان بیاورند، و وقتی آنها متابعت حضرت کردند، و راه هموار شد، بدین وسیله شروع به دعوت أمّیین (مکّیون) که از عرب بودند (یعنی فرزندان اسماعیل) بنمایند، (و در آن وقت، تغییر قبله به سوی مکّة، مناسبت تام با دعوت مکیون داشت).

ببینید باز (من) در عبارت او برای بیان جنس است، اما شما برای تبعیض گرفتید، و به خاطر دارم قبلا در بعض تاپیکها توضیحات مفصلی در فرق بین من تبعیض با من جنس با ذکر مثالهای متعدد عرض کردم.
"

7 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار معنا ومفهوم : من دون الله چیست؟؟!!! پاسخ داد.
"
پست 2541
http://www.iranclubs.org/forums/show...94#post2355494


نقل قول:
در اصل توسط ghanet غانت هالک مزدور منافق ........نوشته شده است http://www.iranclubs.org/forums/imag...s/viewpost.gif
حسین! تو عادت داری وقتی سوتی می دهی یه چند روزی ول می کنی تا آبها که از آسیاب افتاد دوباره بر می گردی روز از نو ، روزی از نو. آخرین بار که سوتی دادی درباره ملائکه و خوشگلها و چه می دانم از این حرفها بود. یه چند روزی سر کردی زیر آب بعد دوباره پیدات شد.
این بار هم چون پاسخی از شما دریافت نکردم، گفتم شاید طبق روال ول کردی رفتی، من هم بحث مربوط به امی را ختم کردم، حالا اگر دوست داری دوباره شروع کنی باید اول پاسخ پستهای گذشته را بدهی:
hosyn
هر چه شما بگوئی قبول دارم، مشکلی نیست! آمدم دیدم یک کاربر دیگر بحث با شما آغاز کرده! و میگوید: بنده پستهای کوتاه مینویسم!! با خود گفتم: شاید نمیتواند همزمان پستهای طولانی بنویسد، خوب! ناچار یکی باید مختصر باشد!

قصد داشتم تمام پستهای شما را به ترتیب پاسخ دهم، ولی این دفعه آمدم دیدم ختم کلام نوشتید! من هم از ختم شروع کردم!! هر چند وقتی دیدم جواب دادید تعجب کردم، چون گفتید اسناد شما همه را زمین‌گیر کرده، و کس نیاید به جنگ افتاده! حسین اگر چند کلمه جواب داده، خلاصه زمین‌گیر روی زمین افتاده است! حرفی ندارد تا شما مجبور شوید جواب به او بدهید! زمین‌گیر افتاده، لایق جواب نیست تا به خودتان زحمت جواب بدهید!

به هر حال از همین پست اخیر شروع میکنم و اگر خداوند متعال مشیت قاهره‌اش تعلق گرفت بقیه را هم بررسی میکنم.

نقل قول:
در اصل توسط ghanet غانت هالک مزدور منافق ........ نوشته شده است http://www.iranclubs.org/forums/imag...s/viewpost.gif

اینهمه پیامبر را ول کردی رفتی سراغ جرجیس؟!

خیلی خب من هم از همین جرجیس برات آیه می آورم که ادعای شما را باطل می سازد:

نقل قول:
الدر المنثور جلد 8 صفحه 152
قَوْله تَعَالَى: {هُوَ الَّذِي بعث فِي الْأُمِّيين رَسُولا مِنْهُم} الْآيَة
أخرج عبد الرَّزَّاق وَعبد بن حميد وَابْن جرير وَابْن الْمُنْذر عَن قَتَادَة فِي قَوْله: {هُوَ الَّذِي بعث فِي الْأُمِّيين رَسُولا مِنْهُم} الْآيَة قَالَ: كَانَ هَذَا الْحَيّ من الْعَرَب أمة أُميَّة لَيْسَ فِيهَا كتاب يقرأونه فَبعث الله فيهم مُحَمَّدًا رَحْمَة وَهدى يهْدِيهم بِهِ

قسمت قرمز، بر خلاف آنچه شما نوشته اید دارد می گوید از میان عرب یا از عربها، جماعتی امی بودند نه اینکه العرب = امی = مکّي.



نقل قول:
الدر المنثور جلد 1 صفحه 343
وَأخرج أَبُو دَاوُد فِي ناسخه عَن ابْن عَبَّاس قَالَ: أول مَا نسخ من الْقُرْآن الْقبْلَة وَذَلِكَ أَن مُحَمَّدًا كَانَ يسْتَقْبل صَخْرَة بَيت الْمُقَدّس وَهِي قبْلَة الْيَهُود فَاسْتَقْبلهَا سَبْعَة عشر شهرا ليؤمنوا بِهِ وليتبعوه وليدعوا بذلك الْأُمِّيين من الْعَرَب


الامیین من العرب یعنی چه؟ یعنی بی دینهای عرب یا بگو بی دینهای مکه که کتاب آسمانی نداشتند تا اینکه خداوند رسول الله را مبعوث داشت تا برایشان کتاب آسمانی بیاورد.
سعی نکن دوباره بپیچونی که از همین جرجیس برات صدتا آیه دیگر می آورم

hosyn
دوست گرامی، اگر میخواهیم سراغ جرجیس (قتاده) برویم شرط اولش این است که عربی بلد باشیم و حرف او را بفهمیم! بیایید تا ببینیم او چه میگوید؟! شما (من) در کلام او را برای تبعیض گرفتید و حالت توصیف به (من العرب) دادید، و معنا کردید:

قتاده میگوید: آیه شریفه که میفرماید: خدای سبحان در امّیین پیامبری از آنها مبعوث کرد،، این گروه از عرب، أمّتی بودند أمّي، در آنها کتابی نبود که آن را بخوانند، پس خدای سبحان پیامبر اسلام را در بین آنها مبعوث فرمود الخ

اما (من) در کلام او میتواند برای بیان جنس باشد، و (من العرب) خبر اول، و (أمّة أمّیة) خبر بعد خبر باشد، و بنابر این سخن او دقیقا میتواند عین همان چیزی که من گفتم را بگوید:
قتاده میگوید: آیه شریفه که میفرماید: خدای سبحان در امّیین پیامبری از آنها مبعوث کرد،، این گروه، از عرب بودند(فرزندان اسماعیل)، أمّتی بودند أمّي (ساکن مکة)، (و چون در مکه بودند از زمان حضرت اسماعیل ع دربین آنها کتاب آسمانی نازل نشده بود، بر خلاف فرزندان حضرت ابراهیم از طریق اسحاق، که قبلا توضیح دادم تورات و انجیل در بین آنها نازل شده بود) در آنها کتابی نبود که آن را بخوانند، پس خدای سبحان پیامبر اسلام را در بین آنها مبعوث فرمود الخ


ببینید دقیقا میگوید: عرب که فرزندان ابراهیم ع از طریق اسماعیل ع بودند، کتاب آسمانی بین آنها نازل نشده بود، و لذا نامی نداشتند جز: أمّي، یعنی ساکنین أمّ القری از فرزندان ابراهیم ع، یعنی مکّيون.


و عبارت ابن عباس در نقل دوم شما، روشن‌تر است، میگوید: اول چیزی که از قرآن نسخ شد، امر قبله بود، و حکمت آن این بود که ابتدا جلب نظر یهود(فرزندان اسحاق که اهل کتاب بودند) شود، و ۱۷ ماه به طرف بیت المقدس (قبله اهل کتاب در سرزمین کنعان) نماز خواندند تا عده‌ای از یهود ایمان بیاورند، و وقتی آنها متابعت حضرت کردند، و راه هموار شد، بدین وسیله شروع به دعوت أمّیین (مکّیون) که از عرب بودند (یعنی فرزندان اسماعیل) بنمایند، (و در آن وقت، تغییر قبله به سوی مکّة، مناسبت تام با دعوت مکیون داشت).

ببینید باز (من) در عبارت او برای بیان جنس است، اما شما برای تبعیض گرفتید، و به خاطر دارم قبلا در بعض تاپیکها توضیحات مفصلی در فرق بین من تبعیض با من جنس با ذکر مثالهای متعدد عرض کردم.
"

7 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار سوال بسیار ساده از جناب کنجکاو ( شاید جواب بدهد )!!! پاسخ داد.
"
نقل قول:
در اصل توسط علوی نوشته شده است نمايش نوشته
و هنوزم نمی گویند روش انجام نمازشان چگونه است
خدا روطفلکی قبول نداره

وهرگز این سوال رو جواب نخاهد داد
چون جواب ندارد "

7 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار علت پدر کشته گی غانت کنجکاو وهابیت با الله ورسول الله صلی الله علیه واله وسلم چیست؟ پاسخ داد.
" میخاستم این ایه شریفه رو بیارم که زحمت کشید با ترجمه اوردید



ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ وَمَنْ يُشَاقِقِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ
این کیفر کافران برای آن است که با خدا و رسول او سخت ضدّیت و مخالفت کردند و هر کس با خدا و رسول او راه شقاق و مخالفت پیماید (بترسد که) عقاب خدا بسیار سخت است.

سوره مبارکه حشر آیه شریفه کریمه 4
"

7 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار ***میلاد با سعادت علمدارکربلا حضرت ابوالفضل علیه السلام تهنیت *** پاسخ داد.
"

مقام حضرت عباس (علیه‌السلام) در اروپا

در سال 1620 میلادی برخی از مؤمنین مقداری از خاک مزار حضرت عباس(علیه‌السلام) را برای #تبرک و طلب شفا به #آلبانی بردند
مردم پس از مشاهدۀ آثار این خاک، تصمیم گرفتند که باقی ماندۀ آن را در بالای کوه "تیموری" که در 200 کیلومتری " #تیرانا " پایتخت این کشور قرار دارد، دفن کنند
با گذشت زمان بنایی در محل دفن خاک ساخته شد و نام این محل به کوهِ " #عباس_علی " تغییر یافت؛

مردم آلبانی، معتقدند که #حضرت_عباس (علیه‌السلام) با #اسب بر روی یکی از کوه‌ها رفته است و دلیل عقیدۀ آنان رد پای اسب و عمود پرچم به جا مانده بر روی #سنگی در آن محل است
اهالی آلبانی از ادیان و اقشار مختلف، از آن زمان، پنج روز از سال را (20 تا 25 آگوست) در این مکان #مراسم می‌گیرند
از ارتفاع 2417 متری بالا می روند، ذبح می‌کنند، غذا می‌پزند و به نام حضرت عباس(علیه‌السلام) در میان #فقرا توزیع می‌کنند.
در سال 2013 "استیوان پاپ دیمتروف" هنرمند #بلغارستانی مجسمه‌ای از تمثال حضرت عباس سوار بر اسب ساخت که دو #کودک در آغوش دارد و می‌خواهد به آنان #آب بنوشاند.
این تمثال بالای کوه تیموری نصب شده است.

"

16 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار ***میلاد با سعادت علمدارکربلا حضرت ابوالفضل علیه السلام تهنیت *** پاسخ داد.
"

توسل_به_حضرت_ابالفضل
قضای_حوائج
مجرب

مرحوم حاج ملاهاشم خراسانی در «منتخب التواریخ» می نویسد:

از ختوم مجرّبه است که اگر کسی در مجلس واحد، 133 بار بگوید:

یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ،‌ اِکْشِفْ کَرْبِی بِحَقِّ اَخیکَ الْحُسَیْنِ علیه السلام
خداوند حاجاتش را برآورده خواهد کرد.

(منتخب التواریخ، ص337)


مرحوم علامه شیخ محمدباقر خراسانی بیرجندی در «کبریت الاحمر» می نویسد:
برای زیارت مشرف شدم، در خواب دیدم که کسی می گوید که هرگاه کسی ۷۰ بار متوسّل شود به حضرت عبّاس علیه السلام به این لفظ:
«عَبْدَاللهِ، اَبَاالْفَضْلِ، دَخِیلُکَ»،
حاجت او برآورده می شود. و من مکرّر حوائج عظام برای احقر روی داد و در آن ها متوسّل شدم به آن حضرت به این طریق، و بر خلاف عادت برآورده شد.

(کبریت احمر، ص167)

"

16 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار ***میلاد با سعادت علمدارکربلا حضرت ابوالفضل علیه السلام تهنیت *** پاسخ داد.
"
یاعباس

یاكاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْن
اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْن

حجة الاسلام حاج شیخ علی ملازاده یکانی نقل کرد:

من ختم «یا کاشف الکرب عن وجه الحسین » و دعای دیگری را ورد زبان نموده بودم و همیشه در همه حال قرائت می کردم.

شبی در عالم رؤیا حضرت سجاد علیه السلام را زیارت کردم. از ایشان سوال نمودم کدام یک از این ادعیه افضل است که من بیشتر بخوانم؟

فرمودند: «یا کاشف الکرب» را بیشتر بخوان.

کرامات و حکایات پندآموز، حاج شیخ حسن بصیری خوئی ص 243
"

16 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار ***میلاد با سعادت علمدارکربلا حضرت ابوالفضل علیه السلام تهنیت *** پاسخ داد.
"
ای حرمت قبله حاجات ما
یاد تو تسبیح ومناجات ما
تاج شهیدان همه عالمی
دست علی ماه بنی هاشمی
ماه کجا روی دل آرای تو
سرو کجا قامت رعنای تو
ماه و درخشنده تر از آفتاب
مطلعِ تو جان وتن بوتراب
همقدم قافله سالار عشق
ساقی عشّاق وعلمدار عشق
سرور وسالار سپاه حسین
داده سر و دست به راه حسین
عمِّ امام و اخ و إبن امام
حضرت عبّاس علیه السّلام
ای علم کفر نگون ساخته
پرچم اسلام بر افراخته

مکتب تو مکتب عشق ووفاست
درس الفبای تو صدق وصفاست
مکتب جانبازی وسربازی است
بی سری آنگاه سرافرازی است
شمع شده آب شده سوخته
روح ادب را ادب آموخته
آب فرات از ادب توست مات
موج زند اشک به چشم فرات
یاد حسین ولب عطشان او
وآن لب خشکیده طفلان او
تشنه برون آمده از موج آب

ای جگر آب برایت کباب
ساقی کوثر پدرت مرتضی است
کار تو سقّاییِ کرب و بلاست
مشک پر از آب حیاتت به دوش
طفل خرد از کف تو آب نوش
درگه والای تو در نشأتین
هست درِ رحمت وباب حسین

هرکه به دردی به غمی شد دچار
گوید اگر یکصد و سیّ وسه بار:
ای علم افراخته در عالمین
إکشف یا کاشف کرب الحسین
از کرم و لطف جوابش دهی
تشنه اگر آمده آبش دهی
"

16 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار یا صاحب الزمان پاسخ داد.
"
سلام علیکم ورحمه الله اسعد الله ایامکم
عبارت اخر روایت شریفه منظورشان چیست ؟ ایا از باب بنا عرف الله هست وهمچنین معرفتی بالنواریه هی معرفه الله ویا ....چی هست ؟ممنون خدا به حضرتعالی سلامتی عنایت فرماید ملتمس دعا

علل الشرائع، ج‏1، ص: 9
9 باب علة خلق الخلق و اختلاف أحوالهم‏
1 حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي عُثْمَانَ عَنْ عَبْدِ الْكَرِيمِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ عَنْ سَلَمَةَ بْنِ عَطَاءٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ‏ خَرَجَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع عَلَى أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ جَلَّ ذِكْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلَّا لِيَعْرِفُوهُ فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَنْ سِوَاهُ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي فَمَا مَعْرِفَةُ اللَّهِ قَالَ مَعْرِفَةُ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ إِمَامَهُمُ الَّذِي يَجِبُ عَلَيْهِمْ طَاعَتُه‏

ابن بابويه، محمد بن على، علل الشرائع، 2جلد، كتاب فروشى داورى - قم، چاپ: اول، 1385ش / 1966م.
علل الشرائع / ترجمه ذهنى تهرانى ؛ ج‏1 ؛ ص53

باب نهم سرّ آفرينش مخلوقات و اختلاف حالاتشان‏

حديث (1) پدرم رضى اللَّه عنه فرمود:

احمد بن ادريس، از حسين بن عبيد اللَّه، از حسن بن على بن ابى عثمان، از عبد الكريم بن عبيد اللَّه، از سلمة بن عطا، از حضرت ابى عبد اللَّه عليه السّلام، حضرت فرمودند:

حضرت حسين بن على عليهما السّلام از جمع يارانشان بيرون آمده و خطاب به آنها فرمودند:

اى مردم، حقّ- جلّ ذكره- بندگانش را نيافريده مگر براى آن كه او را بشناسند و هنگامى كه او را شناختند عبادتش مى‏كنند و زمانى كه او را عبادت كردند از پرستش غير او بى‏نياز مى‏گردند.

مردى در بين ياران عرضه داشت: اى پسر رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله: پدر و مادرم به فداى تو باد معرفت و شناخت خدا چيست؟

حضرت فرمودند: آنست كه اهل هر عصر و زمانى امامى را كه اطاعتش بر آنها واجب است بشناسند.

مصنّف اين كتاب مى‏گويد: مقصود امام عليه السّلام آنست كه: اهل هر عصرى بدانند كه خداوند عزّ و جلّ هيچ زمانى را خالى از امام معصوم نگذارده است.

بنا بر اين اگر كسى ربّى را بدون داشتن حجّت بر آن عبادت كند محقّقا غير خداوند عزّ و جلّ را عبادت كرده است.

________________________________________
ابن بابويه، محمد بن على - ذهنى تهرانى، محمد جواد، علل الشرائع / ترجمه ذهنى تهرانى، 2جلد، انتشارات مؤمنين - ايران ؛ قم، چاپ: اول، 1380ش.


علیکم و رحمة الله و برکاته
أسعد الله ایامکم
۱- اظهر همان مقصود بنا عرف الله است یعنی بهدایة الامام الی الله سبحانه، البته وجوه دیگر هم صحیح است.

"

16 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار معنای علی ممسوس فی ذات الله پاسخ داد.
"
سلام علیکم ورحمه الله اسعد الله ایامکم ظاهر ا در قران کریم ذات الله نیومده وفقط در روایات است مثلا می فرمودند ممسوس فی الله یا صبر فی الله یا شدید فی الله ویا تنمره فی الله چه نکته ای داره که ذات الله اورده


علیکم و علیهم السلام و رحمة الله و برکاته
أسعد الله ایامکم
چون ذات اختصاصی ترین چیز شیء است، در عرف عرب وقتی میخواهند بگویند با اخلاص کامل فقط برای خداست کلمه ذات را به کار میبرند، برای صدقه لغویین گفتند: ما تعطیه فی ذات الله، یعنی چیزی که فقط و فقط برای خدا با اخلاص میدهی، تنمره فی ذات، یعنی تنمره فی سبیل الله، اما چیزی که کلمه ذات اضافه دارد این است که تاکید میکند این تنمر، خالص است و داخلی ندارد.

"

17 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار ابن عربی ناصبی عامی متعصب پاسخ داد.
" http://ar.lib.eshia.ir/assets/main_l...al-logo-ar.png




فارسی دلیل المکتبة بحث متقدم مجموع المکاتب الجدید



صيغة PDF شهادة الفهرست


««الصفحة الأولى «الصفحة السابقة الجزء : الصفحة التالیة» الصفحة الأخيرة»»
اسم الکتاب : الـفتوحات المکیة المؤلف : ابن عربي، محيي الدين الجزء : 1 صفحة : 37 أن يريد ما لا يعلم أو يفعل المختار المتمكن من ترك ذلك الفعل ما لا يريد كما يستحيل أن توجد نسب هذه الحقائق في غير حي كما يستحيل أن تقوم الصفات بغير ذات موصوفة بها فما في الوجود طاعة و لا عصيان و لا ربح و لا خسران و لا عبد و لا حر و لا برد و لا حر و لا حياة و لا موت و لا حصول و لا فوت و لا نهار و لا ليل و لا اعتدال و لا ميل و لا بر و لا بحر و لا شفع و لا وتر و لا جوهر و لا عرض و لا صحة و لا مرض و لا فرح و لا ترح و لا روح و لا شبح و لا ظلام و لا ضياء و لا أرض و لا سماء و لا تركيب و لا تحليل و لا كثير و لا قليل و لا غداة و لا أصيل و لا بياض و لا سواد و لا رقاد و لا سهاد و لا ظاهر و لا باطن و لا متحرك و لا ساكن و لا يابس و لا رطب و لا قشر و لا لب و لا شيء من هذه النسب المتضادات منها و المختلفات و المتماثلات إلا و هو مراد للحق تعالى و كيف لا يكون مرادا له و هو أوجده فكيف يوجد المختار ما لا يريد لا راد لأمره و لاٰ مُعَقِّبَ لِحُكْمِهِ يؤتي الملك من يشاء و ينزع الملك ممن يشاء و يعز من يشاء و يذل من يشاء : و يُضِلُّ مَنْ يَشٰاءُ وَ يَهْدِي مَنْ يَشٰاءُ ما شاء كان و ما لم يشأ أن يكون لم يكن لو اجتمع الخلائق كلهم على أن يريدوا شيئا لم يرد اللّٰه تعالى أن يريدوه ما أرادوه أو يفعلوا شيئا لم يرد اللّٰه تعالى إيجاده و أرادوه عند ما أراد منهم أن يريدوه ما فعلوه و لا استطاعوا على ذلك و لا أقدرهم عليه فالكفر و الايمان و الطاعة و العصيان من مشيئته و حكمه و إرادته و لم يزل سبحانه موصوفا بهذه الإرادة أزلا و العالم معدوم غير موجود و إن كان ثابتا في العلم في عينه ثم أوجد العالم من غير تفكر و لا تدبر عن جهل أو عدم علم فيعطيه التفكر و التدبر علم ما جهل جل و علا عن ذلك بل أوجده عن العلم السابق و تعيين الإرادة المنزهة الأزلية القاضية على العالم بما أوجدته عليه من زمان و مكان و أكوان و ألوان فلا مريد في الوجود على الحقيقة سواه إذ هو القائل سبحانه وَ مٰا تَشٰاؤُنَ إِلاّٰ أَنْ يَشٰاءَ اللّٰهُ و أنه سبحانه كما علم فاحكم و أراد فخصص و قدر فأوجد كذلك سمع و رأى ما تحرك أو سكن أو نطق في الورى من العالم الأسفل و الأعلى لا يحجب سمعه البعد فهو القريب و لا يحجب بصره القرب فهو البعيد يسمع كلام النفس في النفس و صوت المماسة الخفية عند اللمس و يرى السواد في الظلماء و الماء في الماء لا يحجبه الامتزاج و لا الظلمات و لا النور و هو السميع البصير تكلم سبحانه لا عن صمت متقدم و لا سكوت متوهم بكلام قديم أزلي كسائر صفاته من علمه و إرادته و قدرته كلم به موسى ع سماه التنزيل و الزبور و التوراة و الإنجيل من غير حروف و لا أصوات و لا نغم و لا لغات بل هو خالق الأصوات و الحروف و اللغات فكلامه سبحانه من غير لهاة و لا لسان كما إن سمعه من غير أصمخة و لا آذان كما إن بصره من غير حدقة و لا أجفان كما إن إرادته في غير قلب و لا جنان كما إن علمه من غير اضطرار و لا نظر في برهان كما إن حياته من غير بخار تجويف قلب حدث عن امتزاج الأركان كما إن ذاته لا تقبل الزيادة و النقصان فسبحانه سبحانه من بعيد دان عظيم السلطان عميم الإحسان جسيم الامتنان كل ما سواه فهو عن جوده فائض و فضله و عدله الباسط له و القابض أكمل صنع العالم و أبدعه حين أوجده و اخترعه لا شريك له في ملكه و لا مدبر معه في ملكه إن أنعم فنعم فذلك فضله و إن أبلى فعذب فذلك عدله لم يتصرف في ملك غيره فينسب إلى الجور و الحيف و لا يتوجه عليه لسواه حكم فيتصف بالجزع لذلك و الخوف كل ما سواه تحت سلطان قهره و متصرف عن إرادته و أمره فهو الملهم نفوس المكلفين التقوى و الفجور و هو المتجاوز عن سيئات من شاء و الآخذ بها من شاء هنا و في يوم النشور لا يحكم عدله في فضله و لا فضله في عدله أخرج العالم قبضتين و أوجد لهم منزلتين فقال هؤلاء للجنة و لا أبالي و هؤلاء للنار و لا أبالي و لم يعترض عليه معترض هناك إذ لا موجود كان ثم سواه فالكل تحت تصريف أسمائه فقبضة تحت أسماء بلائه و قبضة تحت أسماء آلائه و لو أراد سبحانه أن يكون العالم كله سعيدا لكان أو شقيا لما كان من ذلك في شأن لكنه سبحانه لم يرد فكان كما أراد فمنهم الشقي و السعيد هنا و في يوم المعاد فلا سبيل إلى تبديل ما حكم عليه القديم و قد قال تعالى في الصلاة هي خمس و هي خمسون مٰا يُبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَيَّ وَ مٰا أَنَا بِظَلاّٰمٍ لِلْعَبِيدِ لتصرفي في ملكي و إنفاذ مشيئتي في ملكي و ذلك لحقيقة عميت عنها الأبصار و البصائر و لم تعثر عليها الأفكار و لا الضمائر إلا بوهب إلهي و جود رحماني
اسم الکتاب : الـفتوحات المکیة المؤلف : ابن عربي، محيي الدين الجزء : 1 صفحة : 37 ««الصفحة الأولى «الصفحة السابقة الجزء : الصفحة التالیة» الصفحة الأخيرة»»
صيغة PDF شهادة الفهرست
إن مکتبة مدرسة الفقاهة هي مكتبة مجانية لتوثيق المقالات
www.eShia.ir "

23 ساعت پيش

عبدالعلی69 به سرنگار ابن عربی ناصبی عامی متعصب پاسخ داد.
"
نقد_ابن_عربی
ابن عربی نیز همانند دیگر صوفیان در مسئله #جبر می‌نویسد:
و در وجود[ما] ھیچ طاعت یا عصیان و سود یا زیانی و نیست ... مگر اینکه خواست خداست! ، و چگونه خواست او نباشد چرا که او آن را به وجود آورده است ... پس کفر و ایمان و طاعت وعصیان ھمه به خواست و حکمت و اراده‌ی اوست!!
رسائل ابن عربی، ج۱، ص۳۰۱و۳۰۲
الفتوحات المكية، ج۱، ص۳۷

علامه حلی رضوان الله علیه در نفی جبر و عقیده امامیه مینویسد:

مطلب پنجم خداوند طاعتها را دوست دارد و از گناهان بيزار است.
اين مذهب اماميه است. ايشان برآنند كه خداوند طاعت را اراده كرده است، خواه انجام شود يا نشود؛ و گناهان خواه واقع شوند و خواه نشوند مورد اراده او نيستند.
نهج الحق و كشف الصدق، ص۹۴

برگرفته از کتاب "ابن عربی سنی متعصب" نوشته سید جعفر مرتضی عاملی رحمه‌الله
"

23 ساعت پيش


كليه زمانها +3.5 نسبت به گرينويچ . هم اكنون ساعت 11:53PM مي‌باشد.


© کليه حقوق براي باشگاه جوانان ايراني محفوظ است .
قوانين باشگاه
Powered by: vBulletin Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Theme & Persian translation by Iranclubs technical support team
اين وبگاه صرفا خدمات گفتمان فارسي بر روي اينترنت ارائه مي‌نمايد .
نظرات نوشته شده در تالارها بعهده نويسندگان آنهاست و لزوما نظر باشگاه را منعكس نمي‌كند